A Plurilingual Approach to English Language Teaching from an Ecological PerspectiveAn international comparative study
- Chabert Ull, Alicia
- Rosa Agost Canós Directora
Universidad de defensa: Universitat Jaume I
Fecha de defensa: 22 de julio de 2020
- Celia Ferragut Presidente/a
- Roberto Martínez Carrasco Secretario/a
- Joaquim Dolz Mestre Vocal
Tipo: Tesis
Resumen
Aquesta tesi investiga d’una manera global l'aplicació de les teories multilingües i plurilingües amb l'ús de la llengua materna en l'aula d'anglés en l’educació primària mitjançant un enfocament d'ensenyament comunicatiu. Amb aquest propòsit hem dut a terme la nostra investigació en tres contextos molt diferents del món: Espanya, Noruega i la Xina. El nostre punt de partida és la idea que la difusió de l'anglés a tot el món ha tingut importants conseqüències tant en l'educació com en les polítiques lingüístiques. En aquesta investigació ens hem centrat en diferents factors que afecten l'aprenentatge de l'anglés i hem analitzat la resposta dels alumnes a un enfocament comunicatiu plurilingüe de l'ensenyament de l'anglés. La nostra posició té per objecte presentar una visió ecològica de l’ensenyament que considera l'anglés com una veritable llengua internacional; una eina en la societat multilingüe en la qual vivim i no una amenaça.