Xarxa de literatura catalana infantil per al Grau de Mestre en Educació Primàriarúbriques per a l’orientació i avaluació de l’aprenentatge

  1. Marcillas Piquer, Isabel 1
  2. Albero Poveda, Jaume 1
  3. Cremades González, M. Victòria 1
  4. Francés Díez, Àngels 1
  5. Maestre Brotons, Antoni 1
  6. Picó Carbonell, Lliris 1
  1. 1 Universitat d'Alacant
    info

    Universitat d'Alacant

    Alicante, España

    ROR https://ror.org/05t8bcz72

Libro:
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: convocatòria 2018-19
  1. Roig-Vila, Rosabel (dir.)
  2. Antolí Martínez, Jordi M. (coord.)
  3. Lledó Carreres, Asunción (coord.)
  4. Pellín Buades, Neus (coord.)

Editorial: Instituto de Ciencias de la Educación ; Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant

ISBN: 978-84-09-15746-4

Año de publicación: 2019

Páginas: 709

Tipo: Capítulo de Libro

Resumen

Aquesta xarxa ha investigat sobre la implementació de rúbriques en l’EES com una acció educativa innovadora i de millora, derivada de l’avaluació i dels indicadors de qualitat docent en l’àmbit universitari. La investigació ha partit de la hipòtesi de la necessitat de l’activació sistemàtica de rúbriques en l’EES com a eina que perfecciona les estratègies d’assoliment dels objectius proposats a l’alumnat, millorant-ne els resultats finals. La investigació està delimitada a l’alumnat del 3r i 4t curs del Grau de Mestre per a l’Educació Primària i l’Educació Infantil, respectivament, que cursa l’assignatura Literatura Catalana Infantil en la Universitat d’Alacant durant l’any acadèmic 2018-19. L’objectiu general s’ha centrat a avaluar temptativament les possibilitats de millora del rendiment acadèmic a través del coneixement previ dels indicadors que han sigut avaluats en cadascuna de les activitats pràctiques proposades en l’assignatura. Per obtenir unes conclusions fiables, a partir de la implementació de les rúbriques elaborades, s’ha efectuat la comparació de resultats entre dos grups de discents que han cursat la mateixa assignatura; els uns avaluats amb les rúbriques elaborades a partir del treball efectuat en la xarxa, en tant que els altres n’han estat avaluats sense. L’article definitiu presenta els resultats derivats d’aquesta recerca.