Xarxa de literatura catalana infantil per al Grau de Mestre en Educació Primàriarúbriques per a l’orientació i avaluació de l’aprenentatge
- Marcillas Piquer, Isabel 1
- Albero Poveda, Jaume 1
- Cremades González, M. Victòria 1
- Francés Díez, Àngels 1
- Maestre Brotons, Antoni 1
- Picó Carbonell, Lliris 1
-
1
Universitat d'Alacant
info
- Roig-Vila, Rosabel (dir.)
- Antolí Martínez, Jordi M. (coord.)
- Lledó Carreres, Asunción (coord.)
- Pellín Buades, Neus (coord.)
Editorial: Instituto de Ciencias de la Educación ; Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant
ISBN: 978-84-09-15746-4
Any de publicació: 2019
Pàgines: 709
Tipus: Capítol de llibre
Resum
Aquesta xarxa ha investigat sobre la implementació de rúbriques en l’EES com una acció educativa innovadora i de millora, derivada de l’avaluació i dels indicadors de qualitat docent en l’àmbit universitari. La investigació ha partit de la hipòtesi de la necessitat de l’activació sistemàtica de rúbriques en l’EES com a eina que perfecciona les estratègies d’assoliment dels objectius proposats a l’alumnat, millorant-ne els resultats finals. La investigació està delimitada a l’alumnat del 3r i 4t curs del Grau de Mestre per a l’Educació Primària i l’Educació Infantil, respectivament, que cursa l’assignatura Literatura Catalana Infantil en la Universitat d’Alacant durant l’any acadèmic 2018-19. L’objectiu general s’ha centrat a avaluar temptativament les possibilitats de millora del rendiment acadèmic a través del coneixement previ dels indicadors que han sigut avaluats en cadascuna de les activitats pràctiques proposades en l’assignatura. Per obtenir unes conclusions fiables, a partir de la implementació de les rúbriques elaborades, s’ha efectuat la comparació de resultats entre dos grups de discents que han cursat la mateixa assignatura; els uns avaluats amb les rúbriques elaborades a partir del treball efectuat en la xarxa, en tant que els altres n’han estat avaluats sense. L’article definitiu presenta els resultats derivats d’aquesta recerca.