Memòria de la xarxa: Docència per a la Capacitacióassignatures de la competència lingüística (valencià)

  1. Baile López, Eduard
  2. Beltran Calvo, Vicent
  3. Càmara Sempere, Hèctor
  4. Escolano López, Josep M.
  5. Guardiola Savall, M. Isabel
  6. Maestre Brotons, Antoni
  7. Montesinos Antón, Esther
  8. Montserrat Buendia, Sandra
  9. Segura Llopes, Carles
Llibre:
Investigación y Propuestas Innovadoras de Redes UA para la Mejora Docente
  1. Álvarez Teruel, José Daniel (coord.)
  2. Tortosa Ybáñez, María Teresa (coord.)
  3. Pellín Buades, Neus (coord.)

Editorial: Instituto de Ciencias de la Educación ; Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant

ISBN: 978-84-617-3914-1

Any de publicació: 2015

Pàgines: 1087-1101

Tipus: Capítol de llibre

Resum

Com a conseqüència directa de la nova "Capacitació per a l'Ensenyament en Valencià" (orde 17/2013), cal engegar un procés de creació d'assignatures o de reestructuració i fusió d'altres per a establir l'itinerari que condueix a la consecució d'aquest mèrit lingüístic obligatori per a la docència en llengua pròpia al País Valencià. En el primer dels casos, s'hi troba el naixement de dues assignatures denominades "Llengua Catalana II per a l'Educació Infantil" i "Llengua Catalana II per a l'Educació Primària", que complementaran els elements de llengua d'ús presents fins ara només en sengles assignatures de primer any al si dels graus esmentats. Per aquest motiu, tot atenent a la implantació imminent d'aquestes LC II en el pla d'estudis d'Infantil i de Primària de la Universitat d'Alacant, presentem la memòria que fa crònica del procés que ens hi ha conduït amb èxit, fent-hi èmfasi en les decisions preses quant als continguts o la metodologia, juntament amb altres factors essencials com ara les eines d'aprenentatge, la tipologia de pràctiques o l'avaluació.