El desarrollo de la competencia de estudiantes para profesor de matemáticas de educación secundaria en identificar la comprensión de la derivada en estudiantes de bachillerato
- Sánchez-Matamoros García, Gloria
- Fernández Verdú, Ceneida
- Llinares Ciscar, Salvador
- Valls González, Julia
- Berciano Alcaraz, Ainhoa (coord.)
- Gutiérrez Pereda, Guadalupe (coord.)
- Climent Rodríguez, Nuria (coord.)
- Estepa Castro, Antonio (coord.)
Verlag: Servicio de Publicaciones ; Universidad del País Vasco = Euskal Herriko Unibertsitatea
ISBN: 978-84-9860-843-4
Datum der Publikation: 2013
Seiten: 501-509
Kongress: Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática. Simposio (17. 2013. Bilbao)
Art: Konferenz-Beitrag
Zusammenfassung
This study investigates the effects of a teaching intervention on prospective secondary mathematics teachers� noticing of high students� understanding of derivative concept. Results revealed that the development of noticing of student�s understanding was linked to mathematics elements of derivative identified as relevant and considered by prospective teachers when interpreting the students� problem solving.