El desarrollo de la competencia de estudiantes para profesor de matemáticas de educación secundaria en identificar la comprensión de la derivada en estudiantes de bachillerato

  1. Sánchez-Matamoros García, Gloria
  2. Fernández Verdú, Ceneida
  3. Llinares Ciscar, Salvador
  4. Valls González, Julia
Llibre:
Investigación en Educación Matemática XVII
  1. Berciano Alcaraz, Ainhoa (coord.)
  2. Gutiérrez Pereda, Guadalupe (coord.)
  3. Climent Rodríguez, Nuria (coord.)
  4. Estepa Castro, Antonio (coord.)

Editorial: Servicio de Publicaciones ; Universidad del País Vasco = Euskal Herriko Unibertsitatea

ISBN: 978-84-9860-843-4

Any de publicació: 2013

Pàgines: 501-509

Congrés: Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática. Simposio (17. 2013. Bilbao)

Tipus: Aportació congrés

Resum

This study investigates the effects of a teaching intervention on prospective secondary mathematics teachers� noticing of high students� understanding of derivative concept. Results revealed that the development of noticing of student�s understanding was linked to mathematics elements of derivative identified as relevant and considered by prospective teachers when interpreting the students� problem solving.