The Economic Analysis of Medical Tourism in Thailandopportunities, challenges and impacts
- Guntawongwan, Kansinee
- Vicente Ramos Mir Director/a
- Javier Rey-Maquieira Palmer Director/a
- Mingsarn Kaosa-Ard Director/a
Universitat de defensa: Universitat de les Illes Balears
Fecha de defensa: 22 de de setembre de 2017
- Francesc Sastre Albertí President/a
- María Jesús Such Devesa Secretària
- Ana Ramón Rodríguez Vocal
Tipus: Tesi
Resum
El turisme mèdic ha experimentat un ràpid creixement a Tailàndia, particularment després de la crisi financera asiàtica de 1997. Les autoritats públiques i les empreses privades es van adonar aviat del potencial d'aquest segment. Això es va traduir en la seva integració en els plans estratègics de la destinació i en l'atracció d'inversió privada. Quan el turisme mèdic va passar de ser un nínxol menor, a un segment amb enorme capacitat de generar valor, més destinacions internacionals es van interessar per ell. En conseqüència, en els últims anys hi ha hagut un notable augment de la competència internacional. El desenvolupament del turisme mèdic va ser seguit per l'interès acadèmic. No obstant això, aquestes anàlisis solen estar limitats per dos problemes comuns: una definició conceptual poc clara, i escassa disponibilitat de dades. El primer repte d'aquest doctorat va ser afrontar aquestes limitacions comuns. Per tant, l'enfocament inicial de la investigació es va centrar en aclarir la definició conceptual de turisme mèdic. Després de comprovar que les dades disponibles a Tailàndia no eren apropiats per a realitzar un estudi detallat, la segona tasca d'investigació va ser generar dades primàries que es poguessin utilitzar en una anàlisi rigorosa. El candidat va generar dos conjunts de dades: En primer lloc, es van planificar i van realitzar una sèrie d'entrevistes en profunditat amb els administradors dels proveïdors privats a Tailàndia. En segon lloc, es va dissenyar, testar i implementar un qüestionari a turistes mèdics. Un cop generades les dades, aquesta tesi proposa un estudi holístic del fenomen del turisme mèdic a Tailàndia utilitzant diversos mètodes analítics per investigar la demanda, l'oferta i la competitivitat. L'estudi s'inicia ampliant la comprensió de la demanda de turisme mèdic de Tailàndia. El qüestionari va mostrar que el preu raonable dels tractaments, i el cost de vida van ser les principals raons per triar Tailàndia. La durada mitjana de l'estada i la despesa van ser dues vegades superiors al conjunt de turistes. Els enquestats consideraven que els serveis mèdics a Tailàndia valien la pena en termes de diners i temps; I el nivell de satisfacció i lleialtat era alt. Es va seleccionar un Grey Model per predir la demanda futura, ja que és la tècnica apropiada quan hi ha un nombre limitat d'observacions. S'aplica un model d'equacions estructural (SEM) per investigar la relació causal entre la motivació, les experiències i el comportament futur dels turistes. Els resultats van revelar que la satisfacció va tenir el major efecte total sobre el comportament futur, mentre que l'experiència de servei va ser el principal determinant de la satisfacció. La motivació-país va ser el factor clau per al valor percebut. Finalment, la motivació-hospital va ser factor clau per a l'experiència de servei. Per últim, l'estudi d’oferta i competitivitat estimar que els turistes mèdic eren aproximadament el deu per cent del total de pacients estrangers. La llarga experiència en l'assistència a pacients estrangers, i els adequats recursos mèdics i turístics són els determinants que milloren la competitivitat de Tailàndia. Els punts forts de Tailàndia són l'acreditació dels seus hospitals, els recursos turístics, l'hospitalitat local, i el cost dels tractaments. Les seves debilitats són l'absència d'una imatge clara de l'especialització en alguns tractaments, les limitacions lingüístiques del personal mèdic i la manca de cooperació entre les agències relacionades. La comparació entre els principals competidors a Àsia va mostrar que Tailàndia té un avantatge en la dotació turística, mentre que altres competidors tenen avantatges en diferents aspectes. El turisme mèdic asiàtic s'ha presentat com segmentat per nínxols de mercat en els que les destinacions es posicionen de manera diferent. Per tant, els proveïdors privats se centren més en la competència interna que en la competència internacional. Les recomanacions de política per al desenvolupament futur del turisme mèdic a Tailàndia són augmentar la producció domèstica de personal mèdic, i coordinar les activitats de les agències públiques rellevants en aquest segment. A més, s'ha de crear una base de dades completa sobre turisme mèdic per poder ampliar les anàlisis presentades en aquesta investigació, i avaluar l'evolució d'aquest segment.