Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universitat de València (58)

2024

  1. Gamification in Geography. Use, appropriateness and proposals according to university students in Spain

    European Journal of Geography, Vol. 15, Núm. 2, pp. 94-105

  2. Knowledge and perception of Spanish school children of climate change

    Children's Geographies, Vol. 22, Núm. 3, pp. 465-479

2023

  1. Circular economy and efficiency to ensure the sustainability in the wastewater treatment plants

    Journal of Cleaner Production, Vol. 384

  2. Climate Change in School Geography Textbooks (Spain) in the Era of the ICTs: Perception and Teaching According to Teachers

    Education Sciences, Vol. 13, Núm. 8

  3. How is flood risk explained in the subject of geography in Spanish schools? An approach based on social science textbooks (primary education)

    International Research in Geographical and Environmental Education, Vol. 32, Núm. 2, pp. 124-139

  4. Ludificación en la geografía española. Estado de la cuestión (1980-2022)

    Espacio, tiempo y forma. Serie VI, Geografía, Tomo 16, pp. 145-170

  5. MCDA-DEA approach to construct a composite indicator for effluents from WWTPs considering the influence of PPCPs

    Environmental Science and Pollution Research, Vol. 30, Núm. 16, pp. 47234-47247

  6. The Adaptation to Climate Change in Primary Education and Approach from the Social Sciences Textbooks

    Disaster Risk Reduction for Resilience: Climate Change and Disaster Risk Adaptation (Springer International Publishing), pp. 61-75

2022

  1. A composite indicator index as a proxy for measuring the quality of water supply as perceived by users for urban water services

    Technological Forecasting and Social Change, Vol. 174

  2. El riesgo de inundación en la Educación Primaria: Análisis de las imágenes de los manuales escolares de Ciencias Sociales (España)

    I International Congress. Education and Knowledge: proceedings

  3. Enseñar Geografía mediante la gamificación: Potencialidad y propuestas del alumnado para su implementación

    I International Congress. Education and Knowledge: proceedings

  4. Flood Risk Instruction Measures: Adaptation from the School

    Disaster Risk Reduction for Resilience: Disaster and Social Aspects (Springer International Publishing), pp. 313-328

  5. La gamificación como recurso innovador para la enseñanza de la Geografía. Potencialidad y propuestas del alumnado para su implementación

    Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 91-109

  6. La gamificación, un recurso para la enseñanza de la Geografía: Potencialidad y propuestas según la opinión del alumnado

    El profesorado, eje fundamental de la transformación de la docencia universitaria (Octaedro), pp. 25-35

  7. Sources of Energy Poverty: A Factor Analysis Approach for Spain

    Frontiers in Energy Research, Vol. 10

  8. Teaching Atmospheric Hazards in the Climate Change Context—Environmental Didactic Proposals in the Mediterranean Region for Secondary Schools

    Environments - MDPI, Vol. 9, Núm. 2

  9. Teaching Floods in the Context of Climate Change with the Use of Official Cartographic Viewers (Spain)

    Water (Switzerland), Vol. 14, Núm. 21

  10. What Do School Children Know about Climate Change? A Social Sciences Approach

    Social Sciences, Vol. 11, Núm. 4

  11. ¿Qué imágenes sobre las inundaciones se insertan en los libros de texto de Educación Primaria (Ciencias Sociales)?

    Transformando la educación a través del conocimiento (Octaedro), pp. 909-919