SANDRA
RICART CASADEVALL
Researcher in the period 2017-2022
Publications by the researcher in collaboration with SANDRA RICART CASADEVALL (25)
2024
-
Water–tourism nexus research in the Mediterranean in the past two decades: a systematic literature review
International Journal of Water Resources Development, Vol. 40, Núm. 1, pp. 57-83
2023
2022
-
Can agriculture and conservation be compatible in a coastal wetland? Balancing stakeholders’ narratives and interactions in the management of El Hondo Natural Park, Spain
Agriculture and Human Values, Vol. 39, Núm. 2, pp. 589-604
-
Qué rol domina entre los estudiantes del e-learning: ¿Jugador o espectador? Experiencia MOOC sobre riesgos naturales
La Docencia tiene Tic: un guiño al nuevo discente (Tirant lo Blanch), pp. 407-418
-
To Be, to Do, to Share: The Triple-Loop of Water Governance to Improve Urban Water Resilience—Testing the Benidorm’ Experience, Spain
Land, Vol. 11, Núm. 1
2021
-
Aguas depuradas y pluviales: recursos para la reducción del riesgo de sequía e inundación: Ejemplos y aprendizajes
Inundaciones y sequías: Análisis multidisciplinar para mitigar el impacto de los fenómenos climáticos extremos
-
Constructed wetlands to face water scarcity and water pollution risks: Learning from farmers’ perception in alicante, spain
Water (Switzerland), Vol. 13, Núm. 17
-
Extending natural limits to address water scarcity? The role of non-conventional water fluxes in climate change adaptation capacity: A review
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 5, pp. 1-31
-
Los planes de emergencia ante situaciones de sequía en sistemas de abastecimiento urbano litorales del sureste peninsular.
Inundaciones y sequías: Análisis multidisciplinar para mitigar el impacto de los fenómenos climáticos extremos
-
Water for food, water for birds: How to manage conflicting rural-natural interfaces? Deepening on the socio-ecological system of El Hondo Natural Park (Alicante, Spain)
Journal of Rural Studies, Vol. 86, pp. 24-35
-
¿Quién, cómo y cuánto se aprende?: Análisis del perfil y el comportamiento de los estudiantes inscritos en un curso MOOC sobre riesgos naturales
La transformación digital de la universidad: XI CIDU Congreso Iberoamericano de Docencia Universitaria
2020
-
Aprendizaje y comportamiento del estudiantado en un curso MOOC sobre análisis geográfico de los riesgos naturales: Resultados y retos del e-learning
La docencia en la Enseñanza Superior: Nuevas aportaciones desde la investigación e innovación educativas (Octaedro), pp. 1323-1332
-
Could MOOC-takers' behavior discuss the meaning of success-dropout rate? Players, auditors, and spectators in a geographical analysis course about natural risks
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 12
-
How to close the gap of desalinated seawater for agricultural irrigation? Confronting attitudes between managers and farmers in Alicante and Murcia (Spain)
Water (Switzerland), Vol. 12, Núm. 4, pp. 1-22
-
Why (not) desalination? Exploring driving factors from irrigation communities' perception in south-east Spain
Water (Switzerland), Vol. 12, Núm. 9
-
¿Qué rol domina entre los estudiantes del e-learning: Jugador o espectador?: Experiencia Mooc sobre riesgos naturales
X Congreso Universitario Internacional sobre Contenidos, Investigación, Innovación y Docencia: (CUICIID 2020). Libro de Actas
2019
-
Agricultura y ciudadanía: confrontando actitudes e identificando factores que limitan la adaptación al cambio climático
Crisis y espacios de oportunidad. Retos para la Geografía: Libro de Actas. XXVI Congreso de la Asociación Española de Geografía
-
Assessing technical and social driving factors of water reuse in agriculture: A review on risks, regulation and the yuck factor
Agricultural Water Management, Vol. 217, pp. 426-439
-
Evaluating public attitudes and farmers' beliefs towards climate change adaptation: Awareness, perception, and populism at European level
Land, Vol. 8, Núm. 1
-
Gobernanza y ecología política en la gestión del regadío multifuncional: Aplicación al corredor agroecológico El Hondo-Los Carrizales (Alicante)
Cuadernos de geografía, Núm. 103, pp. 25-46