Capítulos de libro (9) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a

2024

  1. "Muscles instead of glasses"?: una aproximación a la (de)construcción de la masculinidad a través de la novela juvenil angloamericana

    Aproximación poliédrica a la cuestión del género en la literatura infantil y juvenil (Peter Lang), pp. 85-105

  2. A contrastive corpus-assisted study of the portrayal of Afghan women in the Twitter discourse during the 2021 Taliban takeover

    Investigating Discourse and Texts: Corpus-Assisted Analytical Perspectives (Peter Lang AG), pp. 287-311

  3. English-medium instruction (EMI) multimodal classroom discourse to enhance L2 university students’ comprehension

    Current Trends in EMI and Multimodality in Higher Education (Taylor and Francis), pp. 29-47

  4. Exploring linguistic competition in English derivatives ending in -ie and -o through a cognitive-onomasiological approach

    Linguistik Aktuell (John Benjamins Publishing Company), pp. 139-175

  5. Inferring Irony Online

    CAMBRIDGE HANDBOOK OF IRONY AND THOUGHT (CAMBRIDGE UNIV PRESS), pp. 160-180

  6. La educación en la Agenda Global 2030 y sus ODS

    Liderazgo educativo y desarrollo sostenible: un viaje hacia el corazón de las escuelas (Graó), pp. 21-30

  7. Nueva aproximación al uso de palabras inglesas en textos administrativos en latín medieval

    New Perspectives on Languages in Contact (Peter Lang AG), pp. 371-384

  8. Social Media and Computer-Mediated Communication

    CAMBRIDGE HANDBOOK OF LANGUAGE IN CONTEXT (CAMBRIDGE UNIV PRESS), pp. 455-476

  9. Teaching english phonemes and detecting problematic sounds through minimal pairs: A studywith spanish high shool students

    Tejiendo palabras: explorando la lengua, la lingüística y el proceso de traducción en la era de la inteligencia artificial (Dykinson), pp. 398-416