Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Castilla-La Mancha (8)

2024

  1. Victimizing discourse towards refugees: A corpus-assisted study of news articles about the Syrian refugee movement

    Logos: Revista de Linguistica, Filosofia y Literatura, Vol. 34, Núm. 1, pp. 231-257

2022

  1. (5416) Implementación de la metodología ‘Data-Driven Learning’ (DDL) para la enseñanza-aprendizaje de Lexicología Inglesa (LEX-DDL)

    Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 51-69

  2. Refugees’ dehumanization in the Spanish media: A corpus-assisted study within the semantic preference framework

    Applied Linguistics Review, Vol. 13, Núm. 5, pp. 791-817

  3. Teaching ESP Through Data-Driven Learning: An Exploratory Study in Health Sciences Degrees

    Mediating Specialized Knowledge and L2 Abilities: New Research in Spanish/English Bilingual Models and Beyond (Springer International Publishing), pp. 209-228

2019

  1. Ultra-short video contest in educational context: looking for the limit of the digital narcissism (an international network)

    Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: convocatòria 2018-19 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 544

  2. Victims or non-humans: Exploring the semantic preference of refugees in Spanish news articles

    Language and Communication, Vol. 69, pp. 11-25