FILOLOGIA INGLESA
Departamento
Universidad de Castilla-La Mancha
Ciudad Real, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Castilla-La Mancha (8)
2024
-
Victimizing discourse towards refugees: A corpus-assisted study of news articles about the Syrian refugee movement
Logos: Revista de Linguistica, Filosofia y Literatura, Vol. 34, Núm. 1, pp. 231-257
2022
-
(5416) Implementación de la metodología ‘Data-Driven Learning’ (DDL) para la enseñanza-aprendizaje de Lexicología Inglesa (LEX-DDL)
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 51-69
-
Refugees’ dehumanization in the Spanish media: A corpus-assisted study within the semantic preference framework
Applied Linguistics Review, Vol. 13, Núm. 5, pp. 791-817
-
Teaching ESP Through Data-Driven Learning: An Exploratory Study in Health Sciences Degrees
Mediating Specialized Knowledge and L2 Abilities: New Research in Spanish/English Bilingual Models and Beyond (Springer International Publishing), pp. 209-228
2019
-
Ultra-short video contest in educational context: looking for the limit of the digital narcissism (an international network)
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: convocatòria 2018-19 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 544
-
Victims or non-humans: Exploring the semantic preference of refugees in Spanish news articles
Language and Communication, Vol. 69, pp. 11-25
2018
-
Refugees in the spanish press: a corpus-assisted study of the semantic prosody of the term "refugiado" from a diachronic perspective
Sintagma: Revista de lingüística, Vol. 30, pp. 95-113
2012
-
Lexical and visual choices in the representation of immigration in the Spanish press
Spanish in Context, Vol. 9, Núm. 1, pp. 27-57