JORGE
SOTO ALMELA
PROFESOR/A PERMANENTE LABORAL
Publikationen (29) Publikationen von JORGE SOTO ALMELA
2024
-
A contrastive corpus-assisted study of the portrayal of Afghan women in the Twitter discourse during the 2021 Taliban takeover
Investigating Discourse and Texts: Corpus-Assisted Analytical Perspectives (Peter Lang AG), pp. 287-311
-
CONSTRUCTING PERSUASION IN TOURISM PROMOTION WEBSITES: A CORPUS-ASSISTED STUDY OF HYPHENATED ADJECTIVES IN ENGLISH
ESP Today, Vol. 12, Núm. 1, pp. 71-92
-
Victimizing discourse towards refugees: A corpus-assisted study of news articles about the Syrian refugee movement
Logos: Revista de Linguistica, Filosofia y Literatura, Vol. 34, Núm. 1, pp. 231-257
2023
-
A Spanish - English contrastive analysis of titles of travel articles: creation rather than translation?
La traducción en la encrucijada interdisciplinar: temas actuales de traducción especializada, docencia, transcreación y terminología. (Tirant Humanidades), pp. 315-340
-
A contrastive corpus-assisted study of the portrayal of Afghan women in the Twitter discourse during the 2021 Taliban takeover
Investigating Discourse and Texts: Corpus-Assisted Analytical Perspectives (Peter Lang), pp. 287-312
-
The Role of Transcreation in Tourism: A Spanish-English Corpus-Based Study of Online Travel Magazines
Os discursos do turismo e o desafio da sua tradução (Universidade de Coimbra), pp. 111-136
2022
-
(5416) Implementación de la metodología ‘Data-Driven Learning’ (DDL) para la enseñanza-aprendizaje de Lexicología Inglesa (LEX-DDL)
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 51-69
-
Docencia dual en la clase de lenguas extranjeras: Opiniones, fortalezas y áreas de mejora
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1875-1876
-
Refugees’ dehumanization in the Spanish media: A corpus-assisted study within the semantic preference framework
Applied Linguistics Review, Vol. 13, Núm. 5, pp. 791-817
-
Teaching ESP Through Data-Driven Learning: An Exploratory Study in Health Sciences Degrees
Mediating Specialized Knowledge and L2 Abilities: New Research in Spanish/English Bilingual Models and Beyond (Springer International Publishing), pp. 209-228
2019
-
La aceptabilidad de traducciones turísticas: Un estudio centrado en el usuario
Estudios lingüísticos en torno al turismo: terminología, cultura y usuarios (Tirant lo Blanch), pp. 235-251
-
La traducción de la cultura en el sector turístico: Una cuestión de aceptabilidad
Peter Lang
-
Victims or non-humans: Exploring the semantic preference of refugees in Spanish news articles
Language and Communication, Vol. 69, pp. 11-25
2018
-
Los verbos de percepción en el discurso turístico promocional: Estudio contrastivo inglés/español
Babel, Vol. 64, Núm. 5-6, pp. 649-670
-
Refugees in the spanish press: a corpus-assisted study of the semantic prosody of the term "refugiado" from a diachronic perspective
Sintagma: Revista de lingüística, Vol. 30, pp. 95-113
2017
-
Comparing the portrayal of immigration in two Spanish newspapers: a semantic prosody analysis
Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile, Núm. 38, pp. 147-168
-
Sensorialidad, cognición y afectividad en el lenguaje de promoción turística: un análisis de corpus de los verbos de percepción
Círculo de lingüística aplicada a la comunicación, Núm. 72, pp. 63-78
-
Teaching Business English through Pedagogical Translation: Oral Mediation Activities
New Methodological Approaches to Foreign Language Teaching (Cambridge Scholars Publishing), pp. 235-250
-
The tourist experience: A semantic prosody analysis
Ways of Seeing, Ways of Being: Representing the Voices of Tourism (Peter Lang AG), pp. 420-443
2016
-
La recepción de elementos culturales traducidos presentes en folletos turísticos digitales: un estudio empírico con turistas anglófonos
El léxico del discurso turístico 2.0 (Servicio de Publicaciones = Servei de Publicacions), pp. 37-60