CARLA
SANCHEZ CASTILLO
PROFESOR/A AYUDANTE DOCTOR/A
XAVIER
SANCHEZ SAEZ
PROFESOR/A AYUDANTE DOCTOR/A
Publikationen, an denen er mitarbeitet XAVIER SANCHEZ SAEZ (14)
2023
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A Slc38a8 Mouse Model of FHONDA Syndrome Faithfully Recapitulates the Visual Deficits of Albinism Without Pigmentation Defects
Investigative ophthalmology & visual science, Vol. 64, Núm. 13, pp. 32
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Correction: Starburst amacrine cells, involved in visual motion perception, lose their synaptic input from dopaminergic amacrine cells and degenerate in Parkinson’s disease patients (Translational Neurodegeneration, (2023), 12, 1, (17), 10.1186/s40035-023-00348-y)
Translational Neurodegeneration
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Ischemia-Reperfusion Increases TRPM7 Expression in Mouse Retinas
International Journal of Molecular Sciences, Vol. 24, Núm. 22
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Prph2 knock-in mice recapitulate human central areolar choroidal dystrophy retinal degeneration and exhibit aberrant synaptic remodeling and microglial activation
Cell Death and Disease, Vol. 14, Núm. 11
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Starburst amacrine cells, involved in visual motion perception, loose their synaptic input from dopaminergic amacrine cells and degenerate in Parkinson’s disease patients
Translational Neurodegeneration, Vol. 12, Núm. 1
2022
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Cellular and molecular alterations in neurons and glial cells in inherited retinal degeneration
Frontiers in Neuroanatomy, Vol. 16
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Inherited Retinal Dystrophies: Role of Oxidative Stress and Inflammation in Their Physiopathology and Therapeutic Implications
Antioxidants, Vol. 11, Núm. 6
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Promoción de la salud: actividad de aprendizaje servicio para estudiantes de Ciencias de la Salud
Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria: Volumen 2022 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 109-120
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Purinergic Receptors P2X7 and P2X4 as Markers of Disease Progression in the rd10 Mouse Model of Inherited Retinal Dystrophy
International Journal of Molecular Sciences, Vol. 23, Núm. 23
2021
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Evaluar la efectividad del uso de las TIC como herramientas para el aumento de la motivación y la mejora del proceso enseñanzaaprendizaje en estudiantes de grado (Parte II)
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2779-2794
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GSK3α, not GSK3β, drives hippocampal NMDAR-dependent LTD via tau-mediated spine anchoring
EMBO Journal, Vol. 40, Núm. 2
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Valoración de la motivación y del rendimiento académico del uso de las TIC/TAC en el aula de fisiología: recursos audiovisuales frente a la competición lúdica.
Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria: Volumen 2021 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 675-685
2020
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Evaluar la efectividad del uso de las TIC como herramientas para el aumento de la motivación y la mejora del proceso enseñanza-aprendizaje de los estudiantes en asignaturas de grado
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1071-1082
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¿Son todas las TIC y TAC igual de efectivas?: Evaluación de su función en la mejora de la motivación y del proceso de enseñanza-aprendizaje
La docencia en la Enseñanza Superior: Nuevas aportaciones desde la investigación e innovación educativas (Octaedro), pp. 1259-1268