NICOLAS
RUIZ ROBLEDILLO
PROFESOR/A TITULAR UNIVERSIDAD
NATALIA
ALBALADEJO BLAZQUEZ
PROFESOR/A TITULAR UNIVERSIDAD
Publicaciones en las que colabora con NATALIA ALBALADEJO BLAZQUEZ (38)
2024
-
Impact of COVID-19 on quality of life in survivors with pulmonary sequelae
Scientific Reports, Vol. 14, Núm. 1
-
Impact of mental disorders on low adherence to antiretroviral therapy in people living with HIV in Spain
Psychology, Health and Medicine
-
Measuring attention of ADHD patients by means of a computer game featuring biometrical data gathering
Heliyon, Vol. 10, Núm. 5
-
Sensory processing sensitivity as a predictor of health-related quality of life outcomes via stress and sleep quality
Scientific Reports, Vol. 14, Núm. 1
2023
-
A comparative study of differences between parents and teachers in the evaluation of environmental sensitivity
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
Análisis de las actitudes del estudiantado universitario sobre la evaluación colaborativa y su relación con la cohesión grupal, el clima de aula y el estrés académico
Nuevas perspectivas de investigación en el ámbito escolar: Abordaje integral de variables psicológicas y educativas (Dykinson), pp. 543-554
-
Influencia de la alta sensibilidad sobre el estrés y el rendimiento académico en estudiantes universitarios: efectos sobre el proceso de enseñanza-aprendizaje
Nuevos enfoques de aproximación a la investigación e intervención en contextos educativos (Dykinson), pp. 681-690
-
Intervención familiar en acogimiento residencial terapéutico
Salud mental infanto-juvenil en el sistema de protección de menores (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 257-276
-
Spanish adaptation and validation of the UGEQ questionnaire to assess group cohesion in university students
RIDU, Vol. 17, Núm. 1
-
Spanish validation of the simple lifestyle indicator questionnaire: validity and reliability analysis
Frontiers in Public Health, Vol. 11
2022
-
Adaptación al español y validación del cuestionario UGEQ para evaluar la cohesión grupal en estudiantes universitarios
Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria, Vol. 17, Núm. 1, pp. 1-15
-
Adaptación y validación psicométrica de la versión española del cuestionario Beliefs about Peer-Feedback Questionnaire (BPFQ) en estudiantes universitarios
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1753-1754
-
Assessment Strategies to Evaluate the Mediterranean Lifestyle: A Systematic Review
Nutrients, Vol. 14, Núm. 19
-
Effects of Impulsivity on Competitive Anxiety in Female Athletes: The Mediating Role of Mindfulness Trait
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 6
-
Impact of COVID-19 Pandemic on Academic Stress and Perceived Classroom Climate in Spanish University Students
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 7
-
Impact of COVID-19 on Health-Related Quality of Life: A Longitudinal Study in a Spanish Clinical Sample
International journal of environmental research and public health, Vol. 19, Núm. 16
-
Prevalence of sars-cov-2 infection in a sample of health workers in two health departments of the valencian community in Spain
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 1
-
Psychometric Properties of the Spanish Version of the Highly Sensitive Child Scale: The Parent Version
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 5
-
Theoretical background of high sensitivity ‒ systematic review
Przegląd Psychologiczny, Vol. 65, Núm. 3, pp. 79-96
2021
-
Adaptación de las experiencias didácticas para la virtualización del proceso de enseñanza-aprendizaje en la era de la covid-19
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 945-964