Publicaciones (208) Publicaciones de MARIA HERNANDEZ HERNANDEZ

2023

  1. Asequibilidad al agua urbana y pobreza hídrica en ciudades del Norte global: el caso de Alicante

    V Congreso Nacional del Agua - Libro de Actas

  2. Climate Change in School Geography Textbooks (Spain) in the Era of the ICTs: Perception and Teaching According to Teachers

    Education Sciences, Vol. 13, Núm. 8

  3. How is flood risk explained in the subject of geography in Spanish schools? An approach based on social science textbooks (primary education)

    International Research in Geographical and Environmental Education, Vol. 32, Núm. 2, pp. 124-139

  4. Los sistemas de suministro de agua y la actividad turística en el litoral de Alicante

    Diego López Olivares. La visión integradora del turismo desde la geografía. Libro homenaje. In memoriam (Servei de Comunicació i Publicacions), pp. 437-466

  5. Ludificación en la geografía española. Estado de la cuestión (1980-2022)

    Espacio, tiempo y forma. Serie VI, Geografía, Tomo 16, pp. 145-170

  6. Reinforcing the Hydrosocial Cycle to foster water governance and stakeholders’ interdependence in urban agroecosystems: a local test in Benidorm, Spain

    Frontiers in Agronomy, Vol. 5

  7. Territorial planning in times of crisis (2008-2022): paradigm shift and re-growth on the Coast of Alicante (Spain)

    BAGE. Boletín de la Asociación Española de Geografía, Núm. 99

  8. The Adaptation to Climate Change in Primary Education and Approach from the Social Sciences Textbooks

    Disaster Risk Reduction for Resilience: Climate Change and Disaster Risk Adaptation (Springer International Publishing), pp. 61-75

  9. The Relationship Between Water and Tourism in the Spanish Mediterranean: An Efficient Management?

    Geographies of Tourism and Global Change (Springer Nature), pp. 245-260

2022

  1. El riesgo de inundación en la Educación Primaria: Análisis de las imágenes de los manuales escolares de Ciencias Sociales (España)

    Actas - I International Congress: Education and Knowledge

  2. Enseñar Geografía mediante la gamificación: Potencialidad y propuestas del alumnado para su implementación

    Actas - I International Congress: Education and Knowledge

  3. Flood Risk Instruction Measures: Adaptation from the School

    Disaster Risk Reduction for Resilience: Disaster and Social Aspects (Springer International Publishing), pp. 313-328

  4. La gamificación como recurso innovador para la enseñanza de la Geografía. Potencialidad y propuestas del alumnado para su implementación

    Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 91-109

  5. La gamificación, un recurso para la enseñanza de la Geografía: Potencialidad y propuestas según la opinión del alumnado

    El profesorado, eje fundamental de la transformación de la docencia universitaria (Octaedro), pp. 25-35

  6. Qué rol domina entre los estudiantes del e-learning: ¿Jugador o espectador? Experiencia MOOC sobre riesgos naturales

    La Docencia tiene Tic: un guiño al nuevo discente (Tirant lo Blanch), pp. 407-418

  7. Teaching Atmospheric Hazards in the Climate Change Context—Environmental Didactic Proposals in the Mediterranean Region for Secondary Schools

    Environments - MDPI, Vol. 9, Núm. 2