FRANCISCO
FEMENIA SERRA
Ikertzailea 2015-2019 tartean
Argitalpenak (26) FRANCISCO FEMENIA SERRA argitalpenak
2024
-
Geografías del Turismo pos-COVID en España: ajustes y desequilibrios de las nuevas dinámicas en espacios turísticos
Diversidad, dinámicas y respuestas ante el cambio global: aportación española al 35º Congreso de la Unión Geográfica Internacional, Dublín 2024 (Centro Nacional de Información Geográfica), pp. 221-240
-
Geographies of Post-COVID Tourism in Spain: Adjustments and disparities in the new dynamics of tourist spaces
Diversity, dynamics and responses to the global change: contribution of the Spanish Committee to the International Geographical Congress (Asociación Española de Geografía), pp. 215-234
2023
-
Reinventing Destination Management and Planning: Taking Stock of a Decade of Smart Destinations Development in Spain
Geographies of Tourism and Global Change (Springer Nature), pp. 207-224
-
Reinventing Destination Management and Planning: Taking Stock of a Decade of Smart Destinations Development in Spain
Spanish Tourism Geographies: Territorial Diversity and Different Approaches (Springer Nature Switzerland AG), pp. 207-224
-
Smart city and smart destination planning: Examining instruments and perceived impacts in Spain
Cities, Vol. 137
-
Sustainable tourism indicators: what’s new within the smart city/destination approach?
Journal of Sustainable Tourism, Vol. 31, Núm. 7, pp. 1556-1582
-
Territorios turísticos de bajas emisiones: una posible estrategia ante el cambio climático
Transición energética y construcción social del territorio ante el reto del cambio climático y el nuevo marco geopolítico (Aranzadi), pp. 259-296
2022
-
Destination Influencer Marketing
Encyclopedia of Tourism Management and Marketing: Volumes 1-4 (Edward Elgar Publishing Ltd.), pp. 867-870
-
Instagram travel influencers in #quarantine: Communicative practices and roles during COVID-19
Tourism Management, Vol. 89
-
Introduction: tourism destinations in challenging times
Transitioning towards the future of tourism destinations: resilient, smart, and green development (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 35-44
-
Is smart scary? A mixed-methods study on privacy in smart tourism
Current Issues in Tourism, Vol. 25, Núm. 14, pp. 2212-2238
-
Transitioning towards the future of tourism destinations: resilient, smart, and green development
koord.
Thomson Reuters Aranzadi
2021
-
Business intelligence y toma de decisiones en la gestión pública de destinos turísticos: Una aproximación a través de casos españoles
TuriTec: XIII Congreso Internacional Turismo y Tecnologías de la Información y las Comunicaciones
-
Do smart tourism destinations really work? The case of Benidorm
Asia Pacific Journal of Tourism Research, Vol. 26, Núm. 4, pp. 365-384
-
Explorando el impacto de las redes sociales e influencers en los destinos turísticos: ¿Delovertourism al demarketing?
Geografía, cambio global y sostenibilidad. Comunicaciones del XXVII Congreso de la Asociación Española de Geografía. Tomo III Desarrollo territorial, sostenibilidad y calidad de vida
-
Explorando el impacto de las redes sociales e influencers en los destinos turísticos: ¿del overtourism al demarketing?
Libro de resúmenes de los trabajos del XXVII Congreso de la Asociación Española de Geografía
-
Measuring the progress of smart destinations: The use of indicators as a management tool
Journal of Destination Marketing and Management, Vol. 19
2020
-
Emerging scholar profile
e-Review of Tourism Research, Vol. 17, Núm. 5, pp. 817-818
-
La construcción del destino turístico inteligente: avances en investigación y gestión
El valor de los datos turísticos (Tirant Humanidades), pp. 43-66
-
Smart Tourism Destinations: A Demand-based Approach for Improving Local Tourism Management
BAGE. Boletín de la Asociación Española de Geografía, Núm. 85