Publicaciones (57) Publicaciones de LUIS MORENO IZQUIERDO

2024

  1. Has COVID-19 changed the factors explaining the occupancy of Airbnb accommodation? Madrid as a case study

    Journal of Destination Marketing and Management, Vol. 31

  2. Impact of Blue Flags on local economy in Spain

    BLUE FLAG BEACHES (ROUTLEDGE), pp. 108-121

2022

  1. Digitalization and the Transformation of Tourism Economics

    Handbook of e-Tourism (Springer International Publishing), pp. 173-191

  2. Innovación y disrupción digital en el turismo: De las TICs a la era de la inteligencia artificial

    La economía del turismo (Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant), pp. 333-368

  3. Relación entre el sector turístico y la innovación: el caso de Europa

    La actividad turística española en 2021: innovación, digitalización, sostenibilidad y competitividad como factores de la nueva gestión turística (Síntesis), pp. 197-204

  4. Smart or partly smart? Accessibility and innovation policies to assess smartness and competitiveness of destinations

    Current Issues in Tourism, Vol. 25, Núm. 8, pp. 1270-1288

  5. Tecnologías disruptivas y sostenibilidad turística

    Economía industrial, Núm. 426, pp. 117-122

2021

  1. Alicante ante los retos de la economía digital y la inteligencia artificial

    La economía alicantina en el siglo XXI: Crecimiento, crisis y recuperación (Tirant Humanidades), pp. 303-328

  2. Competitiveness and overtourism: A proposal for an early warning system in spanish urban destinations

    European Journal of Tourism Research, Vol. 27, pp. 1-27

  3. Competitiveness, intelligence and sustainability in consolidated destinations: What we know and pending research challenges

    Tourism, Vol. 69, Núm. 2, pp. 281-299

  4. Red EVOLUA. Evaluación Online en la Universidad de Alicante

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1663-1691

  5. Satisfaction, seasonality and tourist expenditure in consolidated tourist destinations

    Anatolia, Vol. 32, Núm. 3, pp. 489-500

  6. The relationship between satisfaction and tourism expenditure in ‘sun and beach’ destinations: a structural equation modelling approach

    Current Issues in Tourism, Vol. 24, Núm. 18, pp. 2643-2657