JOSE
SILES GONZALEZ
CATEDRATICO/A DE UNIVERSIDAD
MARIA DEL CARMEN
SOLANO RUIZ
PROFESOR/A TITULAR UNIVERSIDAD
Publicaciones en las que colabora con MARIA DEL CARMEN SOLANO RUIZ (117)
2024
-
'It's always difficult for women': an analysis of the life stories of sub-Saharan migrant women
Journal of Biosocial Science, Vol. 56, Núm. 2, pp. 376-390
-
Photovoice: An active learning tool with community nursing students
Public Health Nursing, Vol. 41, Núm. 3, pp. 392-402
2023
-
Perception of care from the perspective of nursing students: A study using photovoice, storytelling and poetry
Nurse Education in Practice, Vol. 72
-
Sensibilidad metacognitiva, estilos y tecnologías del aprendizaje (tic, tac y tep) en estudiantes de enfermería
Revista iberoamericana de educación e investigación en enfermería: (ALADEFE), Vol. 13, Núm. 1, pp. 50-62
-
Women health providers: materials on cures, remedies and sexuality in inquisitorial processes (15th–18th century)
Frontiers in Psychology, Vol. 14
2022
-
El Photovoice como método docente potenciador para la humanización de los cuidados de salud
Actas - I International Congress: Education and Knowledge
-
El conocimiento de los estudiantes sobre la enfermería basada en la evidencia y la enfermería basada en la narrativa. Un estudio comparativo
Cuidar: Revista de Enfermería de la Universidad de La Laguna, Núm. 2, pp. 53-66
-
El storytelling, la poesía y el photovoice como metodologías docentes humanizadoras de los cuidados
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1863-1872
-
Female Genital Mutilation as a Social Norm: Examining the Beliefs and Attitudes of Women in This Diaspora
Qualitative Health Research, Vol. 32, Núm. 7, pp. 1153-1166
-
Historias de vida de la mujer subsahariana migrante: Interseccionalidad y teoría Bourdiesiana para la comprensión de la desigualdad
Investigación y género. Proyectos y resultados en estudios de las mujeres: VIII Congreso Universitario Internacional de Investigación y Género, Universidad de Sevilla, 23-24 de junio de 2022
-
Structural Dialectic Model of Care: A Guide to Beliefs, Scenarios and Social Actors Analysis in Nursing Research
Journal of Religion and Health, Vol. 61, Núm. 3, pp. 1792-1815
-
The Feelings of Nursing Students during the COVID-19 Confinement: Narrative-Based Nursing and Poetry-of-Care Perspectives
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 21
-
The Impact of COVID-19 Pandemic on Health Inequities: A Photovoice Study With Nursing Students
Journal of Transcultural Nursing, Vol. 33, Núm. 6, pp. 732-741
2021
-
El impacto de la pandemia en grupos vulnerables. La mirada de los estudiantes de enfermería a través del photovoice
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2205-2222
-
Life Histories and Lifelines: A Methodological Symbiosis for the Study of Female Genital Mutilation
International Journal of Qualitative Methods, Vol. 20
-
Men’s positive and negative experiences following acute myocardial infarction
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 3, pp. 1-10
-
Morir cuando esperas la vida
Recerques del Museu d'Alcoi, Núm. 30, pp. 149-162
-
Photovoice and dramatisation in the classroom with nursing students: An exploratory study to raise awareness of the cultural and social dimensions of violence against women
Nurse Education Today, Vol. 103
2020
-
La utilización de la Dramatización y el photovoice ante la violencia de género. Una simbiosis para la pedagogía de los cuidados
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1379-1386
-
Leadership among women working to eradicate female genital mutilation: The impact of environmental change in transcultural moments
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 16, pp. 1-15