JUAN LUIS
NICOLAU GONZALBEZ
Investigador en el periodo 1996-2022
FRANCISCO JOSE
MAS RUIZ
CATEDRATICO/A DE UNIVERSIDAD
Publicaciones en las que colabora con FRANCISCO JOSE MAS RUIZ (41)
2022
-
The effect of movie and television placements
Tourism Management, Vol. 91
2021
-
Brand Alliances and Stock Reactions
Journal of Business-to-Business Marketing, Vol. 28, Núm. 1, pp. 3-13
2020
-
¿Battle Royale a nivel de producto? el papel de la rivalidad en la longevidad comercial
III Congreso Iberoamericano de Jóvenes Investigadores en Ciencias Económicas y Dirección de Empresas: actas, Sevilla, 26 y 27 de noviembre de 2020
2015
-
Detecting Free Riders in Collective Brands through a Hierarchical Choice Process
Journal of Travel Research, Vol. 54, Núm. 3, pp. 288-301
2011
-
The harmful consequences of failed recoveries in the banking industry
International Journal of Bank Marketing, Vol. 29, Núm. 1, pp. 32-49
2010
-
Contribution of individual to collective brands
Working papers = Documentos de trabajo: Serie EC - (Instituto Valenciano de Investigaciones Económicas)
2009
-
Nested choices in international markets
Globalization: Understanding, Management and Effects 2009 (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 147-167
-
Simultaneous analysis of whether and how long to go on holidays
Service Industries Journal, Vol. 29, Núm. 8, pp. 1077-1092
-
The effect of brand alliances on performance and stability.
XXI Congreso Nacional de Marketing [Recurso electrónico]: Universidad del País Vasco-Euskal Herriko Unibersitatea, 16-18 de septiembre de 2009.
2008
-
Comportamiento de queja de los clientes bancarios en contextos de desviación doble.
XX Encuentro de Profesores Universitarios de Marketing [Recurso electrónico]: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 17-18-19 de septiembre de 2008
-
Contribución de las marcas individuales a la marca colectiva.
XX Encuentro de Profesores Universitarios de Marketing [Recurso electrónico]: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 17-18-19 de septiembre de 2008
-
Sequential choice behavior: Going on vacation and type of destination
Tourism Management, Vol. 29, Núm. 5, pp. 1023-1034
-
The negative effects of failed service recoveries
Working papers = Documentos de trabajo: Serie EC - (Instituto Valenciano de Investigaciones Económicas)
2007
-
Simultaneous analysis of the decisions to go on holiday and vacation expenditures
El comportamiento de la empresa ante entornos dinámicos: XIX Congreso anual y XV Congreso Hispano Francés de AEDEM
-
The economic value of patent protection and rivalry in the Spanish electrical sector
European Journal of Innovation Management, Vol. 10, Núm. 4, pp. 434-452
-
The effect of the interaction between income and prices on tourist choice
Empresa global y mercados locales: XXI Congreso Anual AEDEM, Universidad Rey Juan Carlos, Madrid, 6,7 y 8 de junio de 2007
-
Two-stage choice process of FDI: Ownership structure and diversification mode
Journal of Business Research, Vol. 60, Núm. 7, pp. 795-805
2006
-
A new marketing segmentation approach based on marginal individual utilities: Applying CRM is not a chimera anymore
Working papers = Documentos de trabajo: Serie EC - (Instituto Valenciano de Investigaciones Económicas)
-
Elección de la duración del viaje vacacional: una aproximación con modelos de recuento
Revista europea de dirección y economía de la empresa, Vol. 15, Núm. 2, pp. 99-116
-
Foreign diversification vs concentration strategies and firm performance: Moderating effects of the market, product and firm factors
International Marketing Review, Vol. 23, Núm. 1, pp. 54-82