JUAN
TORTOSA MARTINEZ
PROFESOR/A TITULAR UNIVERSIDAD
MARIA DEL CARMEN
MANCHADO LOPEZ
PROFESOR/A TITULAR UNIVERSIDAD
MARIA DEL CARMEN MANCHADO LOPEZ-rekin lankidetzan egindako argitalpenak (20)
2024
-
MONITORING EXTERNAL LOAD DURING REAL COMPETITION IN MALE HANDBALL PLAYERS THROUGH BIG DATA ANALYTICS: DIFFERENCES BY PLAYING POSITIONS
Kinesiology, Vol. 56, Núm. 1, pp. 12-23
-
Transparency as a Means to Analyse the Impact of Inertial Sensors on Users during the Occupational Ergonomic Assessment: A Systematic Review
Sensors, Vol. 24, Núm. 1
2023
-
On-court throwing activity of male handball players during the European Championship 2020
Biology of Sport, Vol. 40, Núm. 2, pp. 531-541
2022
-
Throwing performance by playing positions of male handball players during the European Championship 2020
Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports, Vol. 32, Núm. 3, pp. 588-597
2021
-
Time–motion analysis by playing positions of male handball players during the european championship 2020
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 6, pp. 1-15
2020
-
High-performance handball player’s time-motion analysis by playing positions
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 18, pp. 1-15
-
The effects of stress on cardiovascular disease and Alzheimer's disease: Physical exercise as a counteract measure
International Review of Neurobiology (Academic Press Inc.), pp. 157-193
2019
-
Entrenamiento Neuromuscular Integrado: ¿Una necesidad en las clases de Educación Física de Primaria?
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: convocatòria 2018-19 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1169
2018
-
Effects of functional resistance training on fitness and quality of life in females with chronic nonspecific low-back pain
Journal of Back and Musculoskeletal Rehabilitation, Vol. 31, Núm. 1, pp. 95-105
-
Effects of two different training periodization models on physical and physiological aspects of elite female team handball players
Journal of Strength and Conditioning Research, Vol. 32, Núm. 1, pp. 280-287
-
Exercise, the diurnal cycle of cortisol and cognitive impairment in older adults
Neurobiology of Stress, Vol. 9, pp. 40-47
2017
-
Does the diurnal cycle of cortisol explain the relationship between physical performance and cognitive function in older adults?
European Review of Aging and Physical Activity, Vol. 14, Núm. 1
-
Effect of Core Training on Male Handball Players' Throwing Velocity
Journal of Human Kinetics, Vol. 56, Núm. 1, pp. 177-185
2016
-
Manual de elaboración de un trabajo de fin de grado en Ciencias de la Actividad Física y el Deporte
Innovaciones metodológicas en docencia universitaria: resultados de investigación (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1677-1688
-
Plan de acción tutorial para alumnos de movilidad internacional de la Facultad de Educación
Investigación e Innovación Educativa en Docencia Universitaria: Retos, propuestas y acciones (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 3121-3135
-
Red de coordinación del prácticum del grado de Ciencias de la actividad física y el deporte
Innovaciones metodológicas en docencia universitaria: resultados de investigación (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 159-172
-
Red de coordinación y seguimiento de las prácticas externas del Grado de Ciencias de la actividad física y el deporte
Investigación e Innovación Educativa en Docencia Universitaria: Retos, propuestas y acciones (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 822-853
2013
-
Performance factors in women's team handball: Physical and physiological aspects-a review
Journal of Strength and Conditioning Research, Vol. 27, Núm. 6, pp. 1708-1719
2011
-
Efficacy of leisure experiences in controlling the onset of dementia in older adults
International Journal on Disability and Human Development, Vol. 10, Núm. 2, pp. 103-108
-
La enseñanza de la actividad física recreativa para personas con problemas de salud mental: Un programa basado en el aprendizaje-servicio
Redes de investigación docente universitaria: innovaciones metodológicas (Servicio de Publicaciones), pp. 2318-2336