Publications en collaboration avec des chercheurs de Universidad Nebrija (10)

2023

  1. Sustainable tourism indicators: what’s new within the smart city/destination approach?

    Journal of Sustainable Tourism, Vol. 31, Núm. 7, pp. 1556-1582

  2. Territorios turísticos de bajas emisiones: una posible estrategia ante el cambio climático

    Transición energética y construcción social del territorio ante el reto del cambio climático y el nuevo marco geopolítico (Aranzadi), pp. 259-296

2022

  1. Destination Influencer Marketing

    Encyclopedia of Tourism Management and Marketing: Volumes 1-4 (Edward Elgar Publishing Ltd.), pp. 867-870

  2. Instagram travel influencers in #quarantine: Communicative practices and roles during COVID-19

    Tourism Management, Vol. 89

  3. Introduction: tourism destinations in challenging times

    Transitioning towards the future of tourism destinations: resilient, smart, and green development (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 35-44

  4. Is smart scary? A mixed-methods study on privacy in smart tourism

    Current Issues in Tourism, Vol. 25, Núm. 14, pp. 2212-2238

2021

  1. Challenges facing rural tourism management: A supply-based perspective in Castilla-La Mancha (Spain)

    Tourism and Hospitality Research, Vol. 21, Núm. 2, pp. 216-228

  2. Explorando el impacto de las redes sociales e influencers en los destinos turísticos: ¿del overtourism al demarketing?

    Libro de resúmenes de los trabajos del XXVII Congreso de la Asociación Española de Geografía

  3. Measuring the progress of smart destinations: The use of indicators as a management tool

    Journal of Destination Marketing and Management, Vol. 19

2020

  1. La construcción del destino turístico inteligente: avances en investigación y gestión

    El valor de los datos turísticos (Tirant Humanidades), pp. 43-66