CARLA
SANCHEZ CASTILLO
PROFESOR/A AYUDANTE DOCTOR/A
Publications by the researcher in collaboration with CARLA SANCHEZ CASTILLO (11)
2023
-
Correction: Starburst amacrine cells, involved in visual motion perception, lose their synaptic input from dopaminergic amacrine cells and degenerate in Parkinson’s disease patients (Translational Neurodegeneration, (2023), 12, 1, (17), 10.1186/s40035-023-00348-y)
Translational Neurodegeneration
-
Ischemia-Reperfusion Increases TRPM7 Expression in Mouse Retinas
International Journal of Molecular Sciences, Vol. 24, Núm. 22
-
Prph2 knock-in mice recapitulate human central areolar choroidal dystrophy retinal degeneration and exhibit aberrant synaptic remodeling and microglial activation
Cell Death and Disease, Vol. 14, Núm. 11
-
Starburst amacrine cells, involved in visual motion perception, loose their synaptic input from dopaminergic amacrine cells and degenerate in Parkinson’s disease patients
Translational Neurodegeneration, Vol. 12, Núm. 1
2022
-
Cellular and molecular alterations in neurons and glial cells in inherited retinal degeneration
Frontiers in Neuroanatomy, Vol. 16
-
Inherited Retinal Dystrophies: Role of Oxidative Stress and Inflammation in Their Physiopathology and Therapeutic Implications
Antioxidants, Vol. 11, Núm. 6
-
Purinergic Receptors P2X7 and P2X4 as Markers of Disease Progression in the rd10 Mouse Model of Inherited Retinal Dystrophy
International Journal of Molecular Sciences, Vol. 23, Núm. 23
2021
-
Evaluar la efectividad del uso de las TIC como herramientas para el aumento de la motivación y la mejora del proceso enseñanzaaprendizaje en estudiantes de grado (Parte II)
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2779-2794
-
Valoración de la motivación y del rendimiento académico del uso de las TIC/TAC en el aula de fisiología: recursos audiovisuales frente a la competición lúdica.
Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria: Volumen 2021 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 675-685
2020
-
Evaluar la efectividad del uso de las TIC como herramientas para el aumento de la motivación y la mejora del proceso enseñanza-aprendizaje de los estudiantes en asignaturas de grado
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1071-1082
-
¿Son todas las TIC y TAC igual de efectivas?: Evaluación de su función en la mejora de la motivación y del proceso de enseñanza-aprendizaje
La docencia en la Enseñanza Superior: Nuevas aportaciones desde la investigación e innovación educativas (Octaedro), pp. 1259-1268