Cursos de TIC per al professoratanàlisi comparatiu de les modalitats presencial, semipresencial i no presencial

  1. Cano Villalba, Marisa
  2. Cano Valero, Carlos
  3. Gras Martí, Albert
Revista:
REEC: Revista electrónica de enseñanza de las ciencias

ISSN: 1579-1513

Año de publicación: 2004

Volumen: 3

Número: 1

Tipo: Artículo

Otras publicaciones en: REEC: Revista electrónica de enseñanza de las ciencias

Resumen

Descrivim el disseny, l'anàlisi i l'avaluació de cursos de formacióen Tecnologies de la Informació i de la Comunicació (TIC) per a professorsde secundària i de batxillerat, basats en tres modalitats: presencial (P),semipresencial (SP), i totalment no presencial (NP). En els cursos s'usa laplataforma de teleformació MicroC@mpus (MC) de la Universitat d'Alacant(UA), a la qual s'accedeix via Internet. Es van obtenir dades sobre elscursos mitjançant qüestionaris d'opinió i entrevistes semiestructurades.Analitzem en termes comparatius el desenvolupament de les tres modalitatsde curs, incloent el grau de satisfacció dels participants pel que fa al'estructura del curs, els continguts i la plataforma de treball. La modalitatNP, tot i ser la més exigent, pot resultar molt profitosa per als contingutsTIC. Un estudi de cas mostra les limitacions pedagògiques de les recerquespoc profundes de documentació per Internet. S'inclouen també algunespropostes per a futures experiències educatives en aquestes línies. Lametodologia emprada i bona part dels continguts dels cursos, així com elsresultats del treball són aplicables a professorat de qualsevol àrea deconeixement. La descripció i l'anàlisi dels continguts concrets dels cursos esdeixa per a una propera comunicació.