De la implementació teòrica del model a la comprensió pràctica de la realitat docent
- Tortosa Ybáñez, María Teresa (coord.)
- Álvarez Teruel, José Daniel (coord.)
- Pellín Buades, Neus (coord.)
Editorial: Instituto de Ciencias de la Educación ; Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant
ISBN: 978-84-695-8104-9
Any de publicació: 2013
Pàgines: 2227-2237
Congrés: Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria (11. 2013. Alicante)
Tipus: Aportació congrés
Resum
Quan intentem explicar la realitat educativa de fets o esdeveniments de la pràctica docent, des d'una perspectiva educanda merament teòrica, parcel·lem equivocadament el fet fonamental a través de caires impropis d'un estudi global que ens permeta al mateix temps, fonamentar i relacionar en la seua totalitat, les bases teòriques amb la comprensió educativa de la pràctica succeïda. És per això que devem buscar la realitat de la mencionada pràctica docent referenciada, a través de la racionalitat i la discussió crítica entre les parts, és a dir, entre el model educatiu proposat pel docent i la vivència pràctica en el si de la institució educativa y dintre de la realitat quotidiana del discent. Trobem per tant útil i necessària per a la plena comprensió de la realitat dels fets pedagògics educatius que se succeïxen en els diferents nivells educacionals no universitaris dels Centres Educatius, Col·legis d'Educació Infantil i Primària i Instituts d'Educació Secundària Obligatòria (CEIP-IES), l'aplicació de qüestionaris i entrevistes que acosten de manera palpable i vivencial, la possibilitat d'una anàlisi de la teoria estudiada amb la realitat del sistema. La conseqüència d'eixa integració ens permet interpretar que es fa patent, entre els discents, una major comprensió dels fets estudiats i les experiències educacionals viscudes.