Diferencias de género en la comunicación de las y los “influencers”el caso de los instagramers gastronómicos

  1. Herrero Ruiz, Laura 1
  2. Navarro-Beltrá, Marián 1
  1. 1 Universidad Católica San Antonio
    info

    Universidad Católica San Antonio

    Murcia, España

    ROR https://ror.org/05b1rsv17

Revista:
Cuestiones de género: de la igualdad y la diferencia

ISSN: 1699-597X

Año de publicación: 2021

Título del ejemplar: La agencia femenina en las narrativas audiovisuales = The female agency in audiovisual narratives / coordinado por Mª. Teresa Vera Balanza, Elia Saneleuterio, María Jesús Ruiz Muñoz y Daniele Leoz.

Número: 16

Páginas: 526-554

Tipo: Artículo

DOI: 10.18002/CG.V0I16.6970 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso abierto editor

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Resumen

Despite the existence of studies that show that men and women use different discursive strategies, no attention has been paid to the analysis of these dissimilarities in social networks. Thus, it is intended to analyze whether there are gender differences in the communication that takes place on Instagram and examines the case of gastronomic influencers. The quantitative methodology is used and a content analysis of 339 Instagram posts made by 10 gastronomic influencers (5 women and 5 men) is carried out. The main results show that there is a difference in the communication that men and women carry out, giving rise to a gender stereotype in which they are the ones who take more presence.

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