Los ecos de la tradición en «La rosa» de Martín Adán

  1. Soro Cuesta, Esther 1
  1. 1 Universitat d'Alacant
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    Universitat d'Alacant

    Alicante, España

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Revista:
Mitologías hoy: Revista de pensamiento, crítica y estudios literarios latinoamericanos.

ISSN: 2014-1130

Año de publicación: 2021

Título del ejemplar: Regions frontereres, entre desplaçament i excepcionalitat

Número: 23

Páginas: 147-159

Tipo: Artículo

DOI: 10.5565/REV/MITOLOGIAS.770 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso abierto editor

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Resumen

In the construction of the poetic motif of the rose by Martín Adán (1908-1985) we notice, especially, the footprint of the Judaeo-Christian and mystic representation, which incarnates the values of infinity and perfection. This vision is perceptible in some Adán’s works, such as the poem «La rosa» or the books of poems La rosa de la espinela and Travesía de extramares. In them, through the use of the floral symbol, the author begins an ontological quest in order to apprehend the trascendence. However, is incapacity to reach it will allow him to understand that the truth of knowledge is found, paradoxically, in the ineffability of the human existence.

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