Aspectos relacionados con la génesis de Figuras de Bethlem, obra de Gabriel Miró

  1. Palomo Alepuz, Laura
Revista:
Revista de literatura: España

ISSN: 0034-849X

Año de publicación: 2018

Tomo: 80

Número: 159

Páginas: 197-222

Tipo: Artículo

DOI: 10.3989/REVLITERATURA.2018.01.008 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso abierto editor

Otras publicaciones en: Revista de literatura: España

Resumen

The following paper describes how we did the analysis of the genesis process of Figuras de Bethlem, an unpublished work of Gabriel Miró. To do so, we explain which were the three aspects related with its development in which we decided to focus on, taken into account the material that remains from this book is limited to a group of manuscripts and few articles published in the Press: the transcription and the classification of the documents and the study of those sources that were especially outstanding in the gestation. Finally, we draw some of those conclusions that our work has led us to formulate.

Referencias bibliográficas

  • Bellemin-Noël, Jean (1972). Le texte et l’avant-texte. Les brouillons d’un poème de Milosz. París: Librairie Larousse.
  • Biasi, Pierre-Marc de (2011). La génétique des textes. París: CNRS Éditions.
  • Grésillon, Almuth (1984). Éléments de critique genétique. Lire les manuscrits modernes. París: PUF.
  • Hay, Louis (2002). La littérature des écrivains. Questions de critique génétique. París: Librairie José Corti.
  • Pastor Platero, Emilio (comp.) (2008). Genética textual. Madrid: Arco Libros.
  • Vauthier, Bénédicte y Jimena Gamba Corradine (eds.) (2012). Crítica genética y edición de manuscritos hispánicos contemporáneos. Aportaciones a una «poética de transición entre estados». Salamanca: Ediciones Universidad de Salamanca. PMCid:PMC3416956