Propostes d’aula per a un enfocament motivador de la literatura

  1. M. Rosa Valls Pérez 1
  1. 1 IES Badia del Baver
Revista:
Ítaca: Revista de Filología

ISSN: 2172-5500

Año de publicación: 2015

Título del ejemplar: Dossier: L’ensenyament de la literatura (i de la llengua): noves perspectives, nous reptes

Número: 6

Páginas: 175-193

Tipo: Artículo

DOI: 10.14198/ITACA2015.6.11 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openRUA editor

Otras publicaciones en: Ítaca: Revista de Filología

Objetivos de desarrollo sostenible

Resumen

Els textos literaris, a banda de ser un terreny molt òptim per a desenvolupar la sensibilitat i ensenyar a sentir, són un recurs útil també per a millorar la competència lingüística de l’alumnat de manera motivadora i divertida. Aquests textos, junt a altres, formen part del treball diari a l’aula del Portafolis de Valencià on l’alumnat reflexiona sobre com millorar el seu nivell en aquesta llengua. La nostra proposta presenta seqüències didàctiques d’activitats on es desenvolupen tant les habilitats productives com receptives a traves del treball de textos literaris com l’endevinalla, les nadaletes, els textos narratius amb imatge (curt, fotonovel·la, còmic), el rap, els contes, la poesia...

Referencias bibliográficas

  • Barba, Joaquina (2010): SOS! Bullying, Picanya, Ed Bullent.
  • Cabrerizo, J. et al. (2008): Programación por competencias. Formación y prácticas, Madrid, Pearson Educación.
  • Dolz, Joaquim & B. Schneuwly (2006): Per a un ensenyament de l’oral. Iniciació als gèneres formals a l’escola, València/Barcelona, IIFV/PAM.
  • Departament de Política Lingüística d’Estrasburg. Consell d’Europa (2003): Marc Europeu Comú de Referència per a les llengües: aprendre, ensenyar i avaluar. Generalitat de Catalunya.
  • Estellés, Vicent Andrés (1979): Les pedres de l’àmfora, València, Tres i Quatre.
  • Fluixà, Josep Antoni (1995): Jocs i estratègies d’animació a la lectura, València, Conselleria d’Educació i Ciència.
  • Gardner, Finn (1995): Contes per a nens i nenes políticament correctes, Traducció de Quim Monzó i Maria Roura, Ed Quaderns Crema.
  • Neira Piñeiro, M. del Rosario (2003): Introducción al discurso narrativo fílmico, Madrid, Arco Libros.
  • Macfarlane, Aidan & MCPHERSON, Ann (2004): Bullying, Alzira, Ed Bromera.
  • Monzó, Quim (1994): El perquè de tot plegat, Ed Quaderns Crema.
  • Pasqual i Escrivà, Gemma (2010): La mosca, Catarroja, Perifèric edicions.