La cohesió grupal com a element dinamitzador en el procés d'ensenyament/aprenentatge. Dinàmiques de grup

  1. Bernabéu Pérez, Isabel
  2. Martínez Vargas, Jesús
  3. Sellés Miró, María Teresa
Llibre:
XI Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria: Retos de futuro en la enseñanza superior. Docencia e investigación para alcanzar la excelencia académica
  1. Tortosa Ybáñez, María Teresa (coord.)
  2. Álvarez Teruel, José Daniel (coord.)
  3. Pellín Buades, Neus (coord.)

Editorial: Instituto de Ciencias de la Educación ; Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant

ISBN: 978-84-695-8104-9

Any de publicació: 2013

Pàgines: 1163-1177

Congrés: Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria (11. 2013. Alicante)

Tipus: Aportació congrés

Resum

A fi que els alumnes d'un grup classe se senten acollits, desenvolupen rols d'ajuda cap els altres i, al mateix temps, s'afavorisca el seu propi treball, és prioritari cohesionar el grup. Transformar un grup d'alumnes en un grup eficient i efectiu origina una millora en les relacions interpersonals i en el rendiment acadèmic. I, per això mateix, la importància de les dinàmiques de grup com a elements dinamitzadors i necessaris en el procés d'ensenyament/aprenentatge, dutes a terme en les sessions teòriques i pràctiques amb els alumnes del Grau de Mestre d'Educació Infantil per aconseguir una major implicació en l'aprenentatge i interès a "aprendre a aprendre." Aquest treball pretén mostrar la necessitat de la utilització de les dinàmiques de grup en els futurs formadors, que afavoreixen el coneixement i comprensió dels altres, potencien la participació i la integració dels alumnes tot afavorint la cohesió de grup, establint lligams afectius i una major motivació en els alumnes.