Nova proposta de disseny de l'assignatura Llengua Catalana aplicada a les CAFE
- Tortosa Ybáñez, María Teresa (coord.)
- Álvarez Teruel, José Daniel (coord.)
- Pellín Buades, Neus (coord.)
Editorial: Instituto de Ciencias de la Educación ; Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant
ISBN: 978-84-606-8636-1
Año de publicación: 2015
Páginas: 2388-2402
Congreso: Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria (13. 2015. Alicante)
Tipo: Aportación congreso
Resumen
L'assignatura "Llengua Catalana aplicada a les Ciències de l'Activitat Física i l'Esport" (codi 16830) s'arrenglera, juntament amb d'altres d'equivalents entre les impartides pel Departament de Filologia Catalana en les especialitats corresponents als graus d'Infantil i de Primària, en un conjunt d'assignatures de llengua d'ús dissenyades per a adquirir un nivell B2 de la normativa catalana segons la varietat estàndard. No obstant això, pensem que el fet que l'assignatura s'inserisca en aquest marc comunicatiu global no hauria de fer perdre de vista que els llaços amb l'especialitat de CAFE en què s'imparteix haurien de ser part nuclear de la configuració de l'aprenentatge, aspecte que, al nostre parer, caldria revisar amb esperit crític, ja que potser hi ha hagut fins ara massa dependència respecte de l'enfocament de les assignatures anàlogues adés al·ludides. Per aquest motiu, volem presentar en aquestes jornades una proposta de nou desplegament de l'assignatura perquè, així, s'emfasitzen els vincles amb l'especialitat que l'acull. L'afany primordial, doncs, és que l'alumnat hi trobe un espai preparatori adient per a la futura tasca docent a què hauran d'enfrontar-se o, en altres paraules, es pretén d'assumir plenament la metodologia del Tractament Integrat de Llengua i Continguts (TILC).