Lectura Estratègica dels Problemes Matemàtics a l'Educació Primària
- Balaguer Fábregas, María Carmen
- Salvador Vidal Raméntol Director/a
Universidad de defensa: Universitat Internacional de Catalunya
Fecha de defensa: 08 de julio de 2009
- Albert Arbós Presidente/a
- Núria Arís Redó Secretario/a
- Pere Puig Calvó Vocal
- Mar Moreno Moreno Vocal
- Joaquim Pèlach Busóm Vocal
Tipo: Tesis
Resumen
La tesi pretén demostrar la validesa d'un programa d'ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques a l'educació primària, en base a un reforçament de la lectura dels problemes matemàtics. La fonamentació teòrica d'aquest programa és la Concepció Constructivista de l'Ensenyament i Aprenentatge i la metodologia utilitzada en la implementació del programa és l'ensenyament i aprenentatge estratègic , aplicat segons la seqüència metodològica proposada per Monereo. Un altre element determinant va ser la presentació de continguts molt contextualitzats a la realitat del grup al qual es va aplicar el programa. Els resultats aconseguits van confirmar la millora de rendiment dels infants des d'un punt de vista conceptual i procedimental, però sobretot una millora actitudinal relativa a un increment de motivació per la tasca. Els principis psicopedagògics en els que es fonamenta el model d'intervenció són: Prevenció del fracàs, atenció a la diversitat, foment del pensament crític, motivació, globalització i contextualitzacó i ensenyament estratègic.