Lectura Estratègica dels Problemes Matemàtics a l'Educació Primària

  1. Balaguer Fábregas, María Carmen
Dirigida por:
  1. Salvador Vidal Raméntol Director/a

Universidad de defensa: Universitat Internacional de Catalunya

Fecha de defensa: 08 de julio de 2009

Tribunal:
  1. Albert Arbós Presidente/a
  2. Núria Arís Redó Secretario/a
  3. Pere Puig Calvó Vocal
  4. Mar Moreno Moreno Vocal
  5. Joaquim Pèlach Busóm Vocal

Tipo: Tesis

Teseo: 305716 DIALNET lock_openTDX editor

Resumen

La tesi pretén demostrar la validesa d'un programa d'ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques a l'educació primària, en base a un reforçament de la lectura dels problemes matemàtics. La fonamentació teòrica d'aquest programa és la Concepció Constructivista de l'Ensenyament i Aprenentatge i la metodologia utilitzada en la implementació del programa és l'ensenyament i aprenentatge estratègic , aplicat segons la seqüència metodològica proposada per Monereo. Un altre element determinant va ser la presentació de continguts molt contextualitzats a la realitat del grup al qual es va aplicar el programa. Els resultats aconseguits van confirmar la millora de rendiment dels infants des d'un punt de vista conceptual i procedimental, però sobretot una millora actitudinal relativa a un increment de motivació per la tasca. Els principis psicopedagògics en els que es fonamenta el model d'intervenció són: Prevenció del fracàs, atenció a la diversitat, foment del pensament crític, motivació, globalització i contextualitzacó i ensenyament estratègic.