Una trayectoria de aprendizaje del concepto de polígono en estudiantes de 9 años

  1. Bernabeu, M. 1
  2. Moreno, M.ª 1
  3. Llinares, S. 1
  4. Gutiérrez, A. 2
  1. 1 Universitat d'Alacant
    info

    Universitat d'Alacant

    Alicante, España

    ROR https://ror.org/05t8bcz72

  2. 2 Universitat de València
    info

    Universitat de València

    Valencia, España

    ROR https://ror.org/043nxc105

Llibre:
Investigación en Educación Matemática XXIV
  1. Diago, P. D. (coord.)
  2. Yáñez, D. F. (coord.)
  3. González-Astudillo, M. T. (coord.)
  4. Carrillo, D. (coord.)

Editorial: Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM

ISBN: 978-84-09-32184-1

Any de publicació: 2021

Pàgines: 165-172

Congrés: Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática. Simposio (24. 2021. Valencia)

Tipus: Aportació congrés

Resum

The aim of this research is to characterize a learning trajectory in 9-year-old students of theconcept of polygon. We employed a teaching experiment and analysed data of 9 students tocharacterize the levels of sophistication in the development of thinking about polygon. Analysis ofthree interviews (initial, middle and ending) allowed us to infer features of the way in whichstudents made mathematical sense to the parts of the figures to determine the belonging of apolygon to a class. The levels of sophistication are used to characterize a learning trajectory ofpolygon.