La rúbricaUna eina clau en l’acció educativa de millora en l’Ensenyament Superior
- rosibel roig (coord.)
Editorial: Octaedro
ISBN: 978-84-17667-23-8
Año de publicación: 2019
Páginas: 804-814
Tipo: Capítulo de Libro
Resumen
Aquest estudi versa sobre la implementació de rúbriques en el sistema educatiu superior com una acció educativa innovadora i de millora. Poblacionalment, la investigació està delimitada a l’alumnat del 3r i 4t curs del Grau de Mestre per a l’Educació Primària i l’Educació Infantil, que cursa l’assignatura Literatura Catalana Infantil en la Universitat d’Alacant durant l’any acadèmic 2018-19. L’objectiu general se centra a avaluar temptativament les possibilitats de millora del rendiment acadèmic de l’alumnat a través del coneixement previ dels indicadors que seran tinguts en compte en cadascuna de les activitats pràctiques proposades en l’assignatura. Els objectius específics s’enfoquen a reflexionar sobre què vol ensenyar el professorat de l’assignatura, com cal avaluar-ho i determinar la pertinença de les activitats proposades. Pel que fa als instruments emprats, s’ha optat per la recollida de dades a través de les produccions de l’alumnat. La comparació entre dos grups de discents, els uns avaluats amb rúbrica i els altres sense, demostra que la implementació de rúbriques genera confiança en l’alumnat, tant pel que fa al procés d’aprenentatge com pel que fa a l’objectivitat de la puntuació obtinguda, al temps que en millora els resultats.