Turismo idiomáticoConceptualización y valor estratégico en destinos consolidados

  1. Barra Hernández, Pilar 1
  2. Navalón García, Rosario 2
  1. 1 Universidad Católica San Antonio
    info

    Universidad Católica San Antonio

    Murcia, España

    ROR https://ror.org/05b1rsv17

  2. 2 Universitat d'Alacant
    info

    Universitat d'Alacant

    Alicante, España

    ROR https://ror.org/05t8bcz72

Revista:
Cuadernos de turismo

ISSN: 1139-7861

Año de publicación: 2021

Número: 48

Páginas: 153-181

Tipo: Artículo

DOI: 10.6018/TURISMO.492701 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDIGITUM editor

Otras publicaciones en: Cuadernos de turismo

Objetivos de desarrollo sostenible

Resumen

In the current context of competition, consolidated destinations need to develop diversification strategies with the objective of maintaining their market share and increasing the benefits of tourism. This research aims to deepen the study of this differentiated form of tourism since its definition, components and operations need to be reviewed in order to understand its scope. In addition, its potential strategic value will be analysed from different perspectives such as destination image and economic benefit.

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