Measuring the impact of specific activities to improve innovation capacity of teams in a German insurance company
- Ter Haar, Philipp Jeroen
- Birgit Kaethe Peters Director
- Juan A. Marin-Garcia Director
Universidade de defensa: Universitat Politècnica de València
Fecha de defensa: 05 de marzo de 2020
- Reyes González Ramírez Presidenta
- Manuela Pardo del Val Secretario/a
- Christiane Stange Vogal
Tipo: Tese
Resumo
Fomentar la innovació en tots els equips d'una empresa és essencial per continuar sent competitiu avui en dia. No obstant això, se sap poc sobre l'efecte real de les mesures per a millorar la capacitat d'innovació d'un equip. El propòsit d'aquest treball és provar l'impacte d'aquestes mesures per donar suport al desenvolupament dels recursos humans. Es va aplicar una estratègia d'investigació de triangulació amb mètodes mixtes. Es van desenvolupar dos enfocaments per mesurar el rendiment de la innovació basats en una revisió estructurada de la literatura i en entrevistes qualitatives amb experts: Una basada en la idea de comptar el nombre de les innovacions al llarg dels passos del procés d'innovació (eina de recompte) i una altra basada en la integració del valor de les innovacions en l'avaluació (eina de valoració). Es va utilitzar un disseny de grup de control abans i després de la prova mentre es realitzava un quasi-experiment amb 18 equips d'una companyia d'assegurances alemanya. Els resultats van ser dobles: D'una banda, es va poder comprovar la validesa de l'eina de recompte per mesurar el rendiment d'innovació dels equips. Tot i la forta correlació dels resultats, això no va ser possible pel que fa a l'eina de valoració. D'altra banda, suggereixen un efecte estadísticament significatiu de les mesures sobre la capacitat d'innovació, en particular la implantació d'un tauler d'anuncis i la concessió de temps als empleats per innovar. Els resultats proporcionen una nova perspectiva per mesurar la capacitat d'innovació i amplien els marcs existents per a futures investigacions acadèmiques. A més, poden ser utilitzats pels directius per invertir i seleccionar mesures eficaces per millorar la capacitat d'innovació dels equips.