Análisis de la implementación de la Realidad Aumentada como herramienta interactiva en medios impresos americanos

  1. Villota Oyarvide, Wellington Remigio 1
  2. Gómez Masjuán, Miguel Ernesto 2
  3. Meneses, Eloy López 3
  1. 1 Universidad Católica Santiago de Guayaquil
  2. 2 Universidad de La Habana
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    Universidad de La Habana

    La Habana, Cuba

    ROR https://ror.org/04204gr61

  3. 3 Universidad Pablo de Olavide
    info

    Universidad Pablo de Olavide

    Sevilla, España

    ROR https://ror.org/02z749649

Revista:
Estudios sobre el mensaje periodístico

ISSN: 1988-2696

Año de publicación: 2021

Título del ejemplar: Monográfico: Transformación, desafíos y tendencias en el Periodismo actual

Volumen: 27

Páginas: 709-716

Tipo: Artículo

DOI: 10.5209/ESMP.71216 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso abierto editor

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Resumen

This study analyses the way in which two print media in the American continent use Augmented Reality as an interactive tool. The use of Augmented Reality in printed journalism could increase the interactivity of users with newspapers, while attracting new audiences, to awaken their interest in the print press and thus expand their audience and market share. Five copies of Burnaby NOW (Canada) and Kids News (Argentina) are analyzed. It is concluded that the analyzed specimens add to the process of renewal and reinvention of the media ecosystem, motivated by technological transformations -from the infrastructural point of view- and cultural and social -from the superstructural viewpoint-, which not only disrupts the pillars of the profession, but also the stability and survival of the journalistic companies to which those media belong.

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