La ludificació com a eina clau de millora del rendiment acadèmic en l’assignatura Psicologia Evolutiva per a Treball Socia

  1. Navarro Soria, Ignasi
  2. Heliz Llopis, Jorge
  3. González Gómez, Carlota
  4. Fernández Carrasco, Francisco
  5. Niñoles-Manzanera Gras, Yolanda
Libro:
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20
  1. Roig-Vila, Rosabel (coord.)
  2. Antolí Martínez, Jordi M. (coord.)
  3. Diez Ros, Rocío (coord.)
  4. Pellín Buades, Neus (coord.)

Editorial: Instituto de Ciencias de la Educación ; Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant

ISBN: 978-84-09-24478-2

Año de publicación: 2020

Páginas: 71-78

Tipo: Capítulo de Libro

Resumen

L’equip docent de l’assignatura Psicologia Evolutiva per a Treball Social, ha portat a terme la implementació d’un seguit d’activitats, que han permès el viratge des d’una disciplina eminentment teòrica, desvinculada de l’àmbit de desenvolupament professional dels discents, a una assignatura amb una perspectiva aplicada, més propera a l’àmbit d’intervenció de futur egressat en Treball Social i que, desperta en l’alumnat una major motivació pels continguts presentats. Per a això s’ha desenvolupat tot un repertori d’estratègies didàctiques que ens permeten ludificar les sessions, conferint un major dinamisme al que s’ha treballat a classe. L’estratègia seguida en la part teòrica de l’assignatura ha consistit en emprar qüestionaris mitjançant la plataforma Kahoot, s’han emprat entrevistes a professionals de l’àmbit de la intervenció psicosocial, visionat crític de documentals de l’àmbit psicosocial i s’han resolt supòsits pràctics mitjançant la implementació de constructes teòrics. Finalment, a la part pràctica, es creen equips d’intervenció psicosocial, s’ha proposat el cas d’un individu al què han vist créixer, passant per diferents etapes evolutives i presentant diferents dificultats en el seu desenvolupament, tot això implementant rols professionals i de la seva execució s’obté una avaluació formativa.