La ludificació com a eina clau de millora del rendiment acadèmic en l’assignatura Psicologia Evolutiva per a Treball Socia
- Navarro Soria, Ignasi
- Heliz Llopis, Jorge
- González Gómez, Carlota
- Fernández Carrasco, Francisco
- Niñoles-Manzanera Gras, Yolanda
- Roig-Vila, Rosabel (coord.)
- Antolí Martínez, Jordi M. (coord.)
- Diez Ros, Rocío (coord.)
- Pellín Buades, Neus (coord.)
Editorial: Instituto de Ciencias de la Educación ; Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant
ISBN: 978-84-09-24478-2
Año de publicación: 2020
Páginas: 71-78
Tipo: Capítulo de Libro
Resumen
L’equip docent de l’assignatura Psicologia Evolutiva per a Treball Social, ha portat a terme la implementació d’un seguit d’activitats, que han permès el viratge des d’una disciplina eminentment teòrica, desvinculada de l’àmbit de desenvolupament professional dels discents, a una assignatura amb una perspectiva aplicada, més propera a l’àmbit d’intervenció de futur egressat en Treball Social i que, desperta en l’alumnat una major motivació pels continguts presentats. Per a això s’ha desenvolupat tot un repertori d’estratègies didàctiques que ens permeten ludificar les sessions, conferint un major dinamisme al que s’ha treballat a classe. L’estratègia seguida en la part teòrica de l’assignatura ha consistit en emprar qüestionaris mitjançant la plataforma Kahoot, s’han emprat entrevistes a professionals de l’àmbit de la intervenció psicosocial, visionat crític de documentals de l’àmbit psicosocial i s’han resolt supòsits pràctics mitjançant la implementació de constructes teòrics. Finalment, a la part pràctica, es creen equips d’intervenció psicosocial, s’ha proposat el cas d’un individu al què han vist créixer, passant per diferents etapes evolutives i presentant diferents dificultats en el seu desenvolupament, tot això implementant rols professionals i de la seva execució s’obté una avaluació formativa.