Gamificació en fonaments físics de l’enginyeria en telecomunicació

  1. Sergi Gallego Rico
  2. Daniel Puerto García
  3. Marta Morales Vidal
  4. Manuel Gutiérrez Ramírez
  5. Antonio Hernández Prados
  6. Augusto Beléndez Vázque
Libro:
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20
  1. Roig-Vila, Rosabel (coord.)
  2. Antolí Martínez, Jordi M. (coord.)
  3. Diez Ros, Rocío (coord.)
  4. Pellín Buades, Neus (coord.)

Editorial: Instituto de Ciencias de la Educación ; Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant

ISBN: 978-84-09-24478-2

Año de publicación: 2020

Páginas: 335-342

Tipo: Capítulo de Libro

Resumen

Dins de la cerca de noves eines i enfocaments a les classes de fonaments físics, realitzar una ludificació o gamificació en l’activitat docent i ens hem decidit per utilitzar l’eina Kahoot. Aquesta eina digital permet realitzar test senzills que apareixen en pantalla amb quatre solucions possibles i els estudiants trien una d’elles mitjançant els seus telèfons. La pregunta es projecta en la pantalla i en el mòbil els estudiants veuen quatre símbols amb colors diferents per a marcar l’opció que estimen correcta. L’objectiu era introduir un xicotet test després de cada tema. El temari està compost de tres blocs temàtics. Els tres primers temes aborden la mecànica clàssica. Els dos següents la termodinàmica i els tres últims el camp elèctric i corrents. Al final es va decidir que els dos primers temes, cinemàtica i dinàmica tingueren un test únic i la resta tinguera un test de 5 preguntes per tema. Aquestes preguntes haurien de ser 90% conceptuals i només un 10% operatives de xicotets càlculs, sumes/restes multiplicacions/divisions senzilles. Hem realitzat enquestes per a analitzar el grau de satisfacció amb l’eina, perquè es va observar cert descontent per part de l’alumnat.