La crítica de gènere i la construcció de l'esperit crític en l'alumnat de l'educació superior
- Francés Díez, Àngels 1
- Baile López, Eduard 1
- Càmara Sempere, Hèctor 1
- Esteve Guillén, Anna 1
- Maestre Brotons, Antoni 1
- Mira Navarro, Irene 1
- Vidal Lloret, Vicent 1
-
1
Universitat d'Alacant
info
- Roig-Vila, Rosabel (coord.)
- Antolí Martínez, Jordi M. (coord.)
- Diez Ros, Rocío (coord.)
- Pellín Buades, Neus (coord.)
Editorial: Instituto de Ciencias de la Educación ; Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant
ISBN: 978-84-09-24478-2
Año de publicación: 2020
Páginas: 905-908
Tipo: Capítulo de Libro
Resumen
En aquesta memòria exposem una investigació sobre el canvi de postura crítica de l’alumnat respecte de les qüestions de gènere a partir d’una sèrie d’experiències educatives dutes a terme en diferents assignatures de llengua i literatura catalanes de la Universitat d’Alacant (curs 2019-20). Les assignatures en qüestió són Literatura Catalana Infantil (optativa de 4t curs del Grau de Mestre en Educació Infantil, amb 46 alumnes), Llengua Catalana II per a l’Educació Primària (obligatòria de 3r curs del Grau de Mestre en Educació Primària, amb 37 alumnes), i Introducció a les grans obres de la literatura catalana contemporània (bàsica de 1r de grau en Filologia Catalana, amb 31 alumnes). Les activitats pensades pel professorat per afavorir la conscienciació crítica han sigut diverses: lectura d’articles acadèmics, anàlisi de textos fílmics i literaris, recomanacions d’ús d’un llenguatge no sexista, debats i test de Bechdel. Entre els resultats més rellevants de l’experiència, cal destacar que, en general, l’alumnat adquireix nocions de crítica de gènere, reorienta els seus criteris de valoració del cànon literari, considera necessari utilitzar un llenguatge no sexista i amplia el coneixement d’obres literàries que representen la diversitat sexoafectiva.