Los moriscos, sociedad marginada en el teatro español del siglo XVII.

  1. Auladell Pérez, Miguel Ángel
Revista:
Sharq Al-Andalus: Estudios mudéjares y moriscos

ISSN: 0213-3482

Any de publicació: 1995

Número: 12

Pàgines: 401-412

Tipus: Article

DOI: 10.14198/SHAND.1995.12.25 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openRUA editor

Altres publicacions en: Sharq Al-Andalus: Estudios mudéjares y moriscos

Referències bibliogràfiques

  • Adrien ROIG «Le 'Baile des Morisques'», en VI Simposium International d'Etudes Morisques, Zaghouan (Túnez), 1994
  • Celsa Carmen GARCÍA VALDÉS (ed.), Obras de Francisco Bernardo de Quirós y aventuras de don Fruela (Madrid, Instituto de Estudios Madrileños, 1984)
  • Entremés del Matachín, en Verdores del Parnaso, ed. Rafael Benítez Claros, Madrid, CSIC, 1969, pp. 151-158.
  • F. REYNA, Historia del ballet, Barcelona, Daimon, 1985, pp. 15-19.
  • Fernando DE LA GRANJA, «Fiestas cristianas en Al-Andalus (materiales para su estudio) », Al-Andalus, XXXV, 1,1970
  • Francisco GARCÍA PAVÓN, Teatro menor del siglo XVII (Antología), Madrid, Taurus, 1964, pp. 190-193.
  • Fréderic SERRALTA, «La religión en la comedia burlesca del siglo XVII», Criticón, 1980, n° 12, pp. 55-75
  • Fréderic SERRALTA, «Otra adaptación teatral de La renegada de Valladolid», Criticón, n° 44, 1988, pp. 135-140.
  • Fréderic SERRALTA, La renegada de Valladolid. Trayectoria dramática de un tema popular (Toulouse, Institut d'Etudes Hispaniques Hispano-Americaines et Luso-Bresiliennes, Université de Toulouse, 1970
  • Hannah E. BERGMAN (ed.), Ramillete de entremeses y bailes nuevamente recogido de los antiguos poetas de España. Siglo XVII, Madrid, Castalia, 1984
  • J.Ma. DIEZ-BORQUE, Sociología de la comedia española del siglo XVII, Madrid, Cátedra, 1976
  • J. Ma. DIEZ-BORQUE, Sociedad y teatro en la España de Lope de Vega, Barcelona, Antoni Bosch, 1978
  • Javier HUERTA CALVO, Teatro breve de los siglos XVI y XVII. Entremeses, loas, bailes, jácaras y mojigangas (Madrid, Taurus, 1985)
  • Joseph H. SILVERMAN, «Los "hidalgos cansados" de Lope de Vega», en A.D. KOSSOFF y J. AMOR Y VÁQUEZ (eds.), Homenaje a William L. Fichter. Estudios sobre el Teatro Antiguo Hispánico y otros ensayos, Madrid, Castalia, 1971, pp. 693-711.
  • Joseph H. SILVERMAN, «Some Aspects of Literature and Life in the Golden Age of Spain», en: Estudios de Literatura Española ofrecidos a Marcos A. Morínigo, Madrid, ínsula, 1971, p. 151 y ss.
  • Loly HOLGUERAS PECHARROMÁN, «La comedia burlesca: estado actual de la investigación », en J. HUERTA CALVO; Harm den BOER y Fermín SIERRA MARTÍNEZ (eds.), Diálogos hispánicos de Amsterdam 8/2. El teatro español afines del siglo XVII. Historia, cultura y teatro en la España de Carlos II, Amsterdam, Atlanta, 1989, t. II, pp. 467-480
  • LOPE DE VEGA, Fuente Ovejuna, ed. Juan Ma. Marín, Madrid, Cátedra, 1985
  • LOPE DE VEGA, Peribáñez y el Comendador de Ocaña, ed. A. Zamora Vicente, Madrid, Espasa-Calpe, 1987
  • Lope Félix de VEGA CARPIO, Obras escogidas, ed. Federico Carlos Sáinz de Robles, Madrid, Aguilar, 1946-55
  • Míkel DE EPALZA, Los moriscos antes y después de la expulsión, Madrid, Mapfre, 1992
  • Othón ARRÓNIZ, La influencia italiana en el nacimiento de la comedia española, Madrid, Gredos, 1969,
  • Sebastián RODRÍGUEZ de VILLAVICIOSA, Entremés de los poetas locos en Vergel de entremeses, ed. Jesús Cañedo Fernández, Madrid, CSIC, 1970, pp. 97-106.
  • Vicente GAOS, «La poética invisible de Lope de Vega», en Claves de literatura española I, Madrid, Guadarrama, 1971, pp. 283-303.