Accions de millora de l’ensenyament de lèxic en les classes de català com a L2

  1. Elena Sánchez-López
  2. Jordi M. Antolí Martínez
  3. Vicent Vidal Lloret
  4. Àngela Buforn Lloret
  5. David Garcia Sirvent
Libro:
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2017-18
  1. Roig-Vila, Rosabel (coord.)

Editorial: Instituto de Ciencias de la Educación ; Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant

ISBN: 978-84-09-07041-1

Año de publicación: 2018

Páginas: 2081-2096

Tipo: Capítulo de Libro

Resumen

En aquesta investigació s’analitzen diversos aspectes metodològics sobre l’ensenyament-aprenentatge del lèxic de llengua catalana com a L2 per a l’assignatura Iniciació a la Llengua Catalana I (codi 32513), assignatura obligatòria del primer curs del Grau de Traducció i Interpretació per a l’alumnat que comença els estudis universitaris amb un nivell zero o A1 de català. Atesa la dificultat observada en les proves escrites dels darrers cursos a propòsit de l’adquisició del lèxic, el professorat de l’assignatura, amb la col·laboració d’altres professors especialistes en llengua i didàctica, ha decidit dissenyar un mòdul específic per a aquest ítem de l’assignatura per mitjà de recursos TIC que faciliten tant el treball a l’aula com l’estudi de manera no presencial; s’ha implementat i s’ha avaluat. Amb els resultats obtinguts, s’observa una millora clara entre els resultats dels coneixements previs i els adquirits; s’observa una diferència clara entre els resultats del grup de control i de l’experimental a favor del segon; s’han anivellat els resultats de la pregunta de lèxic en la prova escrita respecte de les altres preguntes; i, en definitiva, s’observa una millora general del grup experimental en la competència lèxica.