Razonamiento proporcional: conocimiento especializado de contenido matemático en estudiantes para maestro de primaria

  1. Buforn Lloret, Àngela
  2. Fernández Verdú, Ceneida
Libro:
Investigación en Educación Matemática XVII
  1. Berciano Alcaraz, Ainhoa (coord.)
  2. Gutiérrez Pereda, Guadalupe (coord.)
  3. Climent Rodríguez, Nuria (coord.)
  4. Estepa Castro, Antonio (coord.)

Editorial: Servicio de Publicaciones ; Universidad del País Vasco = Euskal Herriko Unibertsitatea

ISBN: 978-84-9860-843-4

Año de publicación: 2013

Páginas: 186-192

Congreso: Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática. Simposio (17. 2013. Bilbao)

Tipo: Aportación congreso

Resumen

This study focuses on examining pre-service primary school teachers� mathematical content knowledge related to proportional reasoning. Results show pre-service teachers� difficulties in identifying non-proportional situations, in the development of the up and down reasoning and in the use of the meaning of operator. These results provide information about characteristics of pre-service teachers� specialized content knowledge related to the proportional reasoning that could influence on the development of different areas of the teaching competence.