La mesura de l’ús de les llengües en els mitjans telemàtics
-
1
Universitat d'Alacant
info
ISSN: 2990-2258
Año de publicación: 2020
Título del ejemplar: Management, cuerpo y subjetividad
Número: 42
Páginas: 223-233
Tipo: Artículo
Otras publicaciones en: Arxius de Ciències Socials
Resumen
La consolidació de l’entorn digital i totes les seues modalitats de comunicació ha ampliat les possibilitats d’interacció i, per tant, els àmbits d’ús de les llengües. Com a adaptació a aquesta nova realitat, en aquesta aproximació metodològica plantegem la combinació de diferents tècniques no reactives: explotació de fonts secundàries, observació sistemàtica, i mystery shopping. Les fonts d’observació directa ens permeten mesurar de manera efectiva l’ús de les llengües en la comunicació telemàtica. Els autors ho han aplicat específicament en l’administració local i en empreses de serveis. En l’àmbit administratiu, a més, això ens ha servit per a desenvolupar un índex global de presència del valencià en els mitjans telemàtics. L’aplicació de l’índex revetla que els ajuntaments no sobrepassen el 60% de mitjans en valencià, fet que demostra que encara estan lluny de la normalitat lingüística.