El tratamiento de los contenidos periodísticos y su influencia en la reputación de la prensa españolala campaña electoral de noviembre de 2019 como estudio de caso
- Barbeito Veloso, María Luz 1
- Perona Páez, Juan José 1
- Rodríguez Prieto, Victoria 2
- Hernández Ruiz, Alejandra 3
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1
Universitat Autònoma de Barcelona
info
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2
Universidad Nebrija
info
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3
Universitat d'Alacant
info
ISSN: 1988-2696
Année de publication: 2020
Volumen: 26
Pages: 1305-1324
Type: Article
D'autres publications dans: Estudios sobre el mensaje periodístico
Résumé
The research follows the aim of confirming to what extent there is a correlation between Spanish press´s contents and the reputation among audiences related to these media outlets. From the notion of reputation which underlines variables like credibility,informative rigour, journalistic quality and also professional ethics and deontology, the present content analysis studies those variables regarding most relevant Spanish newspapers (ABC, El Mundo, El País, El Periódico de Catalunya and La Vanguardia) and also national online media (El Confidencial, El Diario.es and Infolibre). Additionally, the results are compared and contrasts with survey data to professionals and informed readers about their perception of aforementioned mass media. Main outcomes reveal significant correspondences between assessments of those surveyed, especially professionals, and data provided by content analysis.
Information sur le financement
Esta investigación forma parte del proyecto I+D+I “Evaluar empíricamente la reputación de los medios de comunicación, on y off line, objetivando su comportamiento profesional y periodístico y su realidad empresarial” (CSO2017-87513-R), financiado por el Ministerio de Economía y Competitividad. Fecha de inicio: enero de 2018/fecha de finalización: diciembre de 2020.Financeurs
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Ministerio de Economía y Competitividad
Spain
- (CSO2017-87513-R
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