Un experimento de enseñanza sobre el límite de una funciónFactores determinantes en una trayectoria de aprendizaje

  1. Mauro Mira López
  2. Julia Valls González 1
  3. Salvador Llinares 1
  1. 1 Universitat d'Alacant
    info

    Universitat d'Alacant

    Alicante, España

    ROR https://ror.org/05t8bcz72

Revista:
Unión: revista iberoamericana de educación matemática

ISSN: 1815-0640

Año de publicación: 2013

Número: 36

Páginas: 89-107

Tipo: Artículo

Otras publicaciones en: Unión: revista iberoamericana de educación matemática

Resumen

The goal of this study is to identify characteristics of post-secondary students’ construction of meaning of function limit. We design a teaching experiment drew upon a genetic decomposition (APOS) of the concept of limit of function integrating technologics resources. Using “reflection on relation activity-effect” construct (Simon, Tzur, Heinz y Kinzel, 2004) derivated from Piaget’s reflective abstraction notion we identify factors in the learning trajectory arose. The findings indicate that the different learning trajectories that emerge were determined by how coordination between approximations in rage and domain were set in different functions.

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