El cànon literari en l’ensenyament secundari no obligatori valencià

  1. Esteve, Anna 1
  1. 1 Universitat d'Alacant
    info

    Universitat d'Alacant

    Alicante, España

    ROR https://ror.org/05t8bcz72

Aldizkaria:
Quaderns de filologia. Estudis literaris

ISSN: 1135-4178

Argitalpen urtea: 2013

Zenbakien izenburua: EL RELAT: LITERATURA, LECTURA I ESCRIPTURA

Zenbakia: 18

Orrialdeak: 45-62

Mota: Artikulua

Beste argitalpen batzuk: Quaderns de filologia. Estudis literaris

Laburpena

En aquest article analitzem, a través de diferents llibres de text publicats recentment al País Valencià, quina literatura s’explica a les aules de l’educació secundària postobligatòria (autors, obres, èpoques i tipus de text) i, el que és més rellevant, com s’ensenya. La reflexió sobre la controvertida qüestió del cànon i sobre els mètodes i recursos per a proporcionar una educació literària sòlida ens duu a reconéixer la necessitat d’ensenyar el cànon, entés com a  proposta oberta i flexible, així com de salvaguardar el plaer lector també en aquests cursos.

Erreferentzia bibliografikoak

  • ABC. Muere el director de teatro Piotr Fomenko.
  • Antón, J. 2013. “Tío Vania” encabeza un insólito desembarco ruso en Barcelona. El País.
  • Bagnó, V. Багно В. Е. 1982. Эмилия Пардо Басан и русская литература в Испании. Ленинград: Наука.
  • Bagnó, V. 1995. El Quijote vivido por los rusos. Madrid: CSIC. Cuadrado español. Cuatro textos dramáticos del siglo XXI. Traducciones delespañol y catalán. 2012. Moscú: Centro del libro Rudomino.
  • De Beni, M. 2012. Lo fantástico en escena. Formas de lo imposible en el teatro español contemporáneo. Vigo: Academia del Hispanismo.
  • Ferrer Valls, T. 1993. Nobleza y espectáculo teatral (1535-1622). Valencia: UNED, Universidad de Sevilla, Universitat de València. León, P. 2013. Stanislavski y sus bigotes. El País.
  • Lotman, Y. M. 1988. Estructura del texto artístico. Madrid: Istmo.
  • Lotman, Y. M. 1999. Cultura y explosión: lo previsible y lo imprevisible en los procesos de cambio social. Barcelona: Gedisa.
  • Maestro, J. G. 2009. Crítica de los géneros literarios en el Quijote. Idea y concepto de “Género” en la investigación literaria. Vigo: Academia del Hispanismo.
  • MOST Московский Открытый Студенческий Театр. 2010. МОСТ.
  • MSU Московский государственный университет имени М.В. Ломоносова. 1997. МГУ.
  • Obolénskaya, Y. Оболенская, Ю.Л. 2006. Художественный перевод и межкультурная коммуникация. Москва: Высшая школа.
  • Ostrovski, A. Островский А.Н. 1953. Полное собрание сочинений в 16 томах. Т. 16 Письма, 1881-1886. Москва: ГИХЛ.
  • Pímenov, V. & Slavutin, E. Пименов В. & Славутин. Е. 2001. Загадка Гамлета. Москва: М.И.П.
  • Skoropánova, I. Скоропанова И.С. 2007. Русская постмодернистская литература. Москва: Флинта. Наука.
  • Stepánov, Y. Степанов Ю.С. 2004. Константы: словарь русской культуры. Москва: Академический проект.
  • Vega, M. J. (ed./coord.). 2004. Poética y teatro. La teoría dramática del Rena-cimiento a la posmodernidad. Barcelona: Mirabel Editorial.