Curriculum modular en la enseñanza universitariaun caso de aplicación de los módulos de aprendizaje a la Formación del Profesorado de EGB

  1. Pastor Galbis, María de los Milagros
  2. Sauleda Parés, Narciso
  3. Martínez Ruiz, María Ángeles
Zeitschrift:
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales

ISSN: 0213-8646

Datum der Publikation: 1991

Titel der Ausgabe: Investigaciones y experiencias de formación del profesorado

Nummer: 12

Seiten: 49-56

Art: Artikel

Andere Publikationen in: RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales

Zusammenfassung

This paper explores the development of one experience based on a module learning methdology applied to the students of the subject Didáctica General in La Escuela Universitaria de Formación del Profesorado de EGB de Alicante. On the basis of analyzing the scheduled meetings with the students, the results of their assessments and the observation of the global process we can conclude that the modular system makes the students learning time more flexible and efficient. It also facilitates the individualization of the teaching process and supplies a suitable method to detect the students misconceptions and finally help them to develop a creative and effective reconceptualizacion of their learning.