Revisió i pla de millora entorn al contingut de les assignatures sobre l’adquisició oral i escrita de les llengües. Solucions a un dèficit del Pla d’Estudis del Grau de Mestre en Educació Infantil

  1. Dari Escandell
  2. José Rovira Collado
  3. Vicent Brotons Rico
  4. Ramón Francisco Llorens García
  5. Arantxa Martín Martín
  6. María Jesús Navarro García
  7. Concepció Rovira
  8. Víctor Manuel Sanchis Amat
  9. Rocío Serna Rodrigo
Libro:
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: convocatòria 2018-19
  1. Roig-Vila, Rosabel (dir.)
  2. Antolí Martínez, Jordi M. (coord.)
  3. Lledó Carreres, Asunción (coord.)
  4. Pellín Buades, Neus (coord.)

Editorial: Instituto de Ciencias de la Educación ; Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant

ISBN: 978-84-09-15746-4

Año de publicación: 2019

Páginas: 381

Tipo: Capítulo de Libro

Resumen

La implementació de l’anomenat Pla Bolonya no ha resolt certs dèficits endèmics en determinats plans d’estudis. Ans al contrari: en casos puntuals els ha accentuat. Durant el disseny i l’aprovació consegüent del grau de Mestre en Educació Infantil de la Universitat d’Alacant confluïren interessos diversos i criteris dispars que a l’hora de veritat han acabat llastrant la qualitat de la docència. Aquestes vicissituds i digressions primàries motivaren que l’actual cronograma d’impartició incloga encara ara incoherències estructurals i de contingut temàtic difícilment subsanables, que situen l’alumnat com a damnificat principal. En particular, el Departament de Filologia Catalana i el d’Innovació i Formació Didàctica imparteixen dues assignatures de formació bàsica de sigles homònimes i continguts en bona mesura encavallats. Aquestes matèries, coincidents en curs acadèmic, quadrimestre i dies lectius, dupliquen també continguts, sobretot els referits al procés lectoescriptor. Arran d’aquest fet, els equips docents d’ambdues assignatures afectades han constituït la present xarxa amb el propòsit de revisar-ne de forma conjunta els continguts i dissenyar, més endavant, futures pràctiques transversals i versàtils a fi de minimitzar les duplicitats temàtiques esmentades.