Revisió i pla de millora entorn al contingut de les assignatures sobre l’adquisició oral i escrita de les llengües. Solucions a un dèficit del Pla d’Estudis del Grau de Mestre en Educació Infantil
- Dari Escandell
- José Rovira Collado
- Vicent Brotons Rico
- Ramón Francisco Llorens García
- Arantxa Martín Martín
- María Jesús Navarro García
- Concepció Rovira
- Víctor Manuel Sanchis Amat
- Rocío Serna Rodrigo
- Roig-Vila, Rosabel (dir.)
- Antolí Martínez, Jordi M. (coord.)
- Lledó Carreres, Asunción (coord.)
- Pellín Buades, Neus (coord.)
Editorial: Instituto de Ciencias de la Educación ; Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant
ISBN: 978-84-09-15746-4
Año de publicación: 2019
Páginas: 381
Tipo: Capítulo de Libro
Resumen
La implementació de l’anomenat Pla Bolonya no ha resolt certs dèficits endèmics en determinats plans d’estudis. Ans al contrari: en casos puntuals els ha accentuat. Durant el disseny i l’aprovació consegüent del grau de Mestre en Educació Infantil de la Universitat d’Alacant confluïren interessos diversos i criteris dispars que a l’hora de veritat han acabat llastrant la qualitat de la docència. Aquestes vicissituds i digressions primàries motivaren que l’actual cronograma d’impartició incloga encara ara incoherències estructurals i de contingut temàtic difícilment subsanables, que situen l’alumnat com a damnificat principal. En particular, el Departament de Filologia Catalana i el d’Innovació i Formació Didàctica imparteixen dues assignatures de formació bàsica de sigles homònimes i continguts en bona mesura encavallats. Aquestes matèries, coincidents en curs acadèmic, quadrimestre i dies lectius, dupliquen també continguts, sobretot els referits al procés lectoescriptor. Arran d’aquest fet, els equips docents d’ambdues assignatures afectades han constituït la present xarxa amb el propòsit de revisar-ne de forma conjunta els continguts i dissenyar, més endavant, futures pràctiques transversals i versàtils a fi de minimitzar les duplicitats temàtiques esmentades.