Cmap Clouduna eina TIC per a l'aprenentatge cooperatiu
- Navarro Soria, Ignasi 1
- González Gómez, Carlota
- Fernando López Becerra
- Francisco Fernández Carrasco
- Jorge Heliz Llopis
- María José Cantos Canto
-
1
Universitat d'Alacant
info
- Roig-Vila, Rosabel (coord.)
Verlag: Instituto de Ciencias de la Educación ; Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant
ISBN: 978-84-09-07041-1
Datum der Publikation: 2018
Seiten: 2631-2637
Art: Buch-Kapitel
Zusammenfassung
Per dur a terme aquest estudi, s'ha reclutat 102 alumnes, constituïts en dos grups, experimental i control. Tant el grup experimental com el control són instruïts en el desenvolupament de mapes conceptuals mitjançant el programa CmapTools. La diferència entre els dos grups està en que el grup experimental, seguint les pautes d'una activitat cooperativa, desenvolupen un mapa conceptual per equips de treball (4 alumnes) en CmapCloud. L'objectiu és detectar si es donen, a nivell de rendiment acadèmic, diferències estadísticament significatives entre ambdós grups. Amb aquesta finalitat, s'avalua mitjançant una mateixa prova tipus test a tota la mostra. Les dades obtingudes revelen que les qualificacions són més elevades en el grup experimental respecte al control. Per tot això, concloem que, modificacions senzilles en l'estratègia pedagògica, milloren sensiblement el procés d'ensenyament-aprenentatge i per tant, el rendiment mitjà de l'alumnat.