Anàlisi de la comprensió en estudiants de batxillerat del concepte de límit d’una funció en un punt

  1. Joan Pons i Tomàs
  2. Julia Valls González
  3. Salvador Llinares Ciscar
Libro:
XIII Jornades d’Educació Matemàtica de la Comunitat Valenciana: Innovació i tecnologia en educació matemàtica

Editorial: Instituto de Ciencias de la Educación ; Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant

ISBN: 978-84-09-14773-1

Año de publicación: 2019

Páginas: 155-172

Congreso: Jornades d’Educació Matemàtica de la Comunitat Valenciana (13. 2019. Alicante)

Tipo: Aportación congreso

Resumen

Aquest treball té com objectiu identificar i intentar comprendre les causes de les dificultats que els estudiants d’educació post-obligatòria tenen en la comprensió del límit d’una funció en un punt. Entrevistarem a 21 estudiants seleccionats entre 129 que respongueren a un qüestionari. Els resultats indiquen: 1) la lectura adequada de taules de dades i el càlcul de valors d’una funció afavoreix la compressió de la noció de límit; 2) la capacitat que faculta als estudiants per afirmar que el límit no existeix, quan les aproximacions laterals no coincideixen, evidencia una característica rellevant de la imatge del concepte de límit; i finalment 3) les imatges del concepte de límit dels estudiants estén associades a tres aspectes: a) al valor de la funció en el punt; b) el límit no es pot assolir; c) la gràfica de la funció passa pel punt.